کود زیستی فسفاته بارور فناوری متخصصان عرصه بیوتکنولوژی گیاهی است که سال های پیش توسط متخصصان ساخته و 8 سال در حال مصرف این هستیم.

محمد علی ملبويي، رئیس انجمن بیوتکنولوژی کشور در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  در قانون پنجم توسعه ماده 193 دولت حمایت از کودهای آلی زیستی و حفاظت همه جانبه توسعه را آورده است و این متاسفانه در صورتی است که جهاد کشاورزی حاضر نیست جایگزینی کود زیستی را بجای کود شیمیایی وارداتی اعلام کند.
 
وی در ادامه افزود: تجمع فسفات از علل آلودگی‌های زیست محیطی در خاک است و با بهره‌گیری از این کود فلور میکروبی خاک و بافت خاک نیز اصلاح می شود و شاهد افزایش تولید محصول سالم‌تر، ارزانتر و ارتقاء روز افزون وضعیت محیط زیست در منطقه خواهیم بود.
 
محقق کشورمان در ادامه اظهار داشت: کود زیستی 8 سال است که در ایران در حال مصرف است و بزودی کارخانه دوم محصول در کشور که بصورت مایع است، روانه بازار خواهد شد.
 
**مدیران میانی زمینه ساز ارتقاء تولیدات ملی کشور
 
محمدعلی ملبويي، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری در ادامه این گفتگو و در سال تولید ملی، حمایت از کارو سرمایه ایرانی اظهار داشت:مدیران میانی اگر آگاهی خود را بالا ببرند زمینه ساز ارتقاء تولیدات ملی کشور می شوند.
 
وی گفت: این تولید داخلی با وجود حمایت‌های قانونی، مجوزهای متعدد، تأییدیه مراکز بین المللی و تأکید اتحادیه اروپا بدلیل عدم همکاری همه جانبه جهاد کشاورزی مغفول واقع شده است.
 
ملبويي از آزمایشات مستقل و تأثیرات این کود بر روی انسان، حیوان، گیاه در جریان تولید این کد که در آزمایشگاههای دانشگاه تهران صورت گرفته، خبر داد. /ح
برچسب ها: تکنولوژی ، خاک ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
با سلام و احترام ، لطفا نمایندگی فروش کودهای زیستی در ساری کجاست؟ آیا میتوان نمایندگی فروش این کودهارو گرفت؟
آخرین اخبار