کمیته تجارت الکترونیک و سرمایه گذاری کارگروه سازمانهای میادین کلانشهرهای کشور به مدت دو روز به میزبانی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد برگزار گردید.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جلال قربانی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری اظهار داشت: این نشست با حضور مدیران سازمان های میادین کلانشهر های تهران، شیراز، اهواز، زاهدان، رشت و بیرجند و با حضور دبیر کمیته معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور و با استقبال معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با هدف بررسی راهکارهای ارائه محصولات عرضه شده در بازارهای شهرداری به صورت الکترونیکی از طریق اینترنت و استفاده از بخش خصوصی در بحث گسترش بازارها و ارائه خدمات به شهروندان طی دو روز در شهر مشهد برگزار گردید.

جلال قربانی در ادامه با اشاره به اهمیت تجارت الکترونیک در زندگی شهروندی گفت: رشد سریع و روز افزون تجارت الکترونیکی در کشورهای پیشرفته و مزیت های رقابتی شدن بازار حاصل از آن این هشدار را به ما می دهد که باید هر چه سریع تر در استراتژیها و سیاست های تجاری و بازرگانی خود تجدید نظر کرده و به سمت گسترش تجارت الکترونیک پیش رویم و تهیه یک سامانه برای این منظور می تواند ما را به این سمت و سو ببرد.

وی با اشاره به اجرای طرح های تجارت الکترونیک به صورت آزمایشی در بازارهای میوه و تره بار و ارزاق عمومی شهرداری مشهد گفت: از جمله مزایای استفاده از تجارت الکترونیک می‏توان به مواردی همچون ایجاد فضای رقابتی بین کارگزاران، شکسته شدن قیمت ها، دسترسی آسان شهروندان به محصولات مورد نظر خود، کاهش سفرهای درون شهری غیر ضروری و .... اشاره کرد.

قربانی ادامه داد: در روز اول این نشست مباحثی همچون بررسی فرآیند تجارت الکترونیک در دو بخش میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده شهری، آیین نامه خرید تلفنی در بازارهای شهرداری و جزئیات راه اندازی سامانه الکترونیکی بازارهای شهرداری به صورت مشترک در کلانشهرهای ایران مطرح گردید و در روز دوم این نشست مباحثی مربوط به شیوه های جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به دو شیوه مشارکتی و واگذاری کامل به بخش خصوصی مطرح شد و بر اساس آن سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد به منظور الگوسازی در سال آینده اقدام به راه اندازی دو بازار میوه و تره بار و ارزاق عمومی توسط بخش خصوصی خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به بحث مطرح شده در این نشست مبنی بر عرضه میوه و تره بار به صورت بسته بندی و سورت شده اظهار داشت: یکی از مباحث مهم مطرح شده در این جلسه بحث تعریف استاندارد میوه و تره بار عرضه شده در بازارهای شهرداری به صورت بومی و جهانی بود که نتیجتا مقرر شد تمام کلانشهرها اقدام به راه اندازی یک بازار به صورت پایلوت به منظور عرضه محصولات بسته بندی با استانداردهای تعریف شده نمایند./س


برچسب ها: کمیته ، تجارت ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.