معاون رئیس جمهور آمریکا و صدر اعظم آلمان حمله به سفارت آمریکا در آنکارا را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران جو بایدن که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است ابتدا به برلین سفر کرد و با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت:«ما درباره تنظمیم مقررات بازارهای مالی بین المللی و رشد اقتصادی بحث و گفتگو خواهیم کرد. در اجلاس گروه هشت و گروه بیست نیز مجددا در این باره گفتگو خواهیم کرد. درباره موضوعات امنیتی به خصوص درمورد جابجایی نیروها در افغانستان و نیز در خصوص نبرد جهانی با تروریسم همکاری نزدیک خواهیم داشت.»

وی افزود:« با ناراحتی زیاد خبر حمله به سفارت آمریکا در ترکیه را شنیدم. هنوز از جزئیات این حمله اطلاع نداریم اما از طرف خودم به همه کسانی که به نوعی با پیامدهای این حادثه در ارتباط هستند، تسلیت می گویم.»

در ادامه جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا هم گفت:«آلمان شریکی کاملا ضروری و مهم در ائتلاف آمریکا و اروپا است، آلمان همچنان پایه ای است که کل روابط ما در بقیه دنیا بر مبنای آن استوار است. بدون داشتن روابط قوی و نزدیک با اروپا نمی توان تصور کرد که چگونه منافع آمریکا در سراسر دنیا را می توان حفظ کرد.»

جو بایدن افزود:« از اظهار همدردی شما (خانم مرکل) با بازماندگان این انفجار تشکرمی کنم. از حمله ای که در آنکارا صورت گرفت اطلاع زیادی ندارم. هنوز از جزئیات اطلاع نداریم اما عده ای زخمی شدند. همکاری بسیار نزدیکی بین آمریکا و آلمان در بخش ضد تروریسم وجود دارد.»
برچسب ها: محکومیت ، سفارت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار