به گفته شاهدان، نیروهای پلیس مصر روز جمعه با تظاهرکنندگان در نزدیکی میدان تحریر قاهره، پایتخت این کشور، درگیر شدند که بر اثر آن دست‌کم دو نفر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شاهدان افزودند پلیس و تظاهرکنندگان در خیابانی اصلی در نزدیکی میدان تحریر به طرف یکدیگر سنگ پرتاب کردند.

آنها تصریح کردند نیروهای پلیس همچنین به طرف تظاهرکنندگان تیراندازی کردند که بر اثر آن دست‌کم دو نفر زخمی شدند .

این درگیری در حالی رخ داد که هزاران نفر از مردم مصر راهپیمایی هایی را علیه محمد مرسی رئیس جمهور مصر در شهرهای مختلف این کشور برگزار کرده اند.

مصر از هفته گذشته یعنی همزمان با آغاز دومین سالگرد سرنگون شدن حسنی مبارک رئیس جمهور سابق این کشور با ناآرامی هایی روبرو بوده است .

این اعتراض ها پس از آنکه دادگاهی در قاهره حکم اعدام 21 نفر را به اتهام دست داشتن در درگیری های مرگبار سال گذشته ورزشگاهی در شهر پورت سعید صادر کرد، به خشونت کشیده شد .

ناآرامی های کنونی باعث دشوار شدن کار برای مرسی در زمینه احیای اقتصاد مصر و تضمین برگزاری یک انتخابات پارلمانی آزاد ، عادلانه و آرام خواهد شد . انتخابات پارلمانی مصر که قرار است طی چند ماه آینده برگزار شود به تقویت روند انتقال دموکراتیک در این کشور کمک خواهد کرد .

برچسب ها: زخمی ، مصر ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار