سينما در هفته اي كه گذشت با مهم ترين رويداد فرهنگي يعني آغاز جشنواره سي و يكم فيلم فجر رو به رو بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ابتداي هفته، سينما با اتفاق ناگواري شروع شد و آن هم درگذشت صدابردار پيشكسوت سينماي ايران مسعود بهنام بود و برگزاري تشيع آن مرحوم در روز يكشنبه از مقابل تالار وحدت رخ داد.



اما سينما و سينماگران اين هفته را به سي و يكمين دوره جشنواره فيلم فجر اختصاص دادند و دومين نشست خبري با حضور اهالي رسانه و خبرنگاران در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد نشستي كه سروصدا و حاشيه هاي بسياري داشت اعتراض خبرنگاران نسبت به جدول نمايش فيلمها كه تغيير زمان برگزاري جشنواره را در پي داشت و صحبت هاي محمدرضا عباسيان دبير جشنواره مبني بر حرفه اي بودن هيات داوران و همچنين مميزي نشدن فيلم هاي جشنواره بود اما اتفاق خوب اين مراسم ميتوان به رونمايي از سيمرغ جديد جشنواره اشاره كرد.
در طي هفته نيز با اعلام اسامي سنماهاي صنوف و سازمانها امسال نيز سينما افريقا در اختيار اتحاديه تهيه كنندگان قرار گرفت و همچنين تاريخ برگزاري اختتاميه جشنواره بين الملل فيلم فجر به 16 بهمن موكول شد.


اما اگر از وقايع جشنواره فيلم فجر بگذريم سرانجام تكليف نمايش فيلم "پله آخر" به كارگرداني علي مصفا مشخص شد و قرارداد اكران اين فيلم بعد از جشنواره 23 بهمن در گروه سينمايي آزادي به ثبت رسيد.

برچسب ها: سینما ، هفته ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار