به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه از توکيو، زيان خالص 6 ميليارد و 770 ميليون دلاري (623 ميليارد و 830 ميليون ين) پاناسونيک در 9 ماه منتهي به دسامبر تقريبا دو برابر ميزان مدت مشابه سال قبل از آن است.
فروش اين شرکت بزرگ توليدکننده لوازم الکترونيکي نيز به علت کاهش فروش تلويزيون هاي صفحه تخت، 8.8 درصد کاهش يافت و به 5 تريليون و 440 ميليارد ين رسيد.
اين شرکت، سود عملياتي خود را نيز در اين مدت، 121 ميليارد و 950 ميليون ين اعلام کرد.
پاناسونيک همچون سوني و شارپ، شاهد کاهش فروش خود به علت بحران اقتصادي جهان بوده و هزينه هاي سنگيني را نيز بابت اصلاح ساختار خود متحمل شده است.
شارپ نيز روز جمعه از دو برابر شدن زيان خالص خود در 9 ماهه آوريل-دسامبر به 4 ميليارد و 600 ميليون دلار خبر داد.
در ماه نوامبر، موسسه اعتبارسنجي فيچ، رتبه اعتباري پاناسونيک و سوني را کاهش داد.
براساس اين گزارش، بخش لوازم الکترونيکي ژاپن درگير مشکلات زيادي از جمله افزايش ارزش ين، کاهش تقاضا در بازارهاي صادراتي مهم، رقابت شديد خارجي و اشتباهات راهبردي است.