خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب هر حرکتی که سبب اختلاف میان مسلمانان شود حرکت و بازی در زمین دشمن است گفت: امروز مساله اساسی و اصلی "مساله فلسطین" است و برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی همه مسلمانان باید در کنار هم باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران نماز جمعه 13 بهمن به امامت حجت‌الاسلام کاظم صديقي در مصلاي امام خميني برگزار شد.

حجت‌الاسلام صديقي خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه با اشاره به ايام‌الله دهه فجر گفت: در زمان شاه مردم از ساواک در امان نبودند و جرات گفتن حق از همه سلب شده بود و صاحبان مجالس براي برگزاري منبر با سختي مواجه بودند و حق گفتن مطلبي را خلاف نظام نداشتند و راديو و تلويزيون هم تمام کارهايشان خلاف اسلام و حذف برنامه‌هاي الهي بود.

وي ادامه داد: شرق و غرب از ايران باج مي‌گرفتند و از همه شرم آور اين بود که همه کشورها از ايران حق توحش مي‌گرفتند و اين حق نوحش از بيت المال در حلقوم غربي‌ها ريخته مي‌شد.

حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينکه بيش از 40 هزار دولت به غارت نفتي، ناموسي ، سرمايه‌اي و فرهنگ ايران مي‌پرداختند اظهار داشت: در اين اوضاع و احوال بود که کار به جايي رسيد که تاريخ اسلام حذف شده و تاريخ شاهنشاهي به وجود آمد و شرط مسلمان بودن در نيروهاي مسلح حذف شد و دنياي غرب هم پايان دنياي ايدئولوژي را اعلام کرده بود در چنين شرايطي خداي منان يک عالم فقيه و متکي به خدا را برانگيخت و نداي وا اسلام سرداد.

وي با اشاره به جريان کاپيتولاسيون در زمان قبل از انقلاب گفت: در انعقاد قرارداد کاپيتولاسيون آمريکايي‌ها در ايران مصونيت داشتند يعني دادگاه‌هاي ايران حق محاکمه آمريکايي‌ها را در ايران نداشتند ولي اگر يک ايراني با سگ آمريکايي برخورد مي‌کرد آمريکايي‌ها وي را نابود مي‌کردند و همين امر باعث حضور امام خميني (ره) و مقابله با اين امر شد.

خطيب نماز جمعه تهران اولين ارمغان انقلاب اسلامي را "دين از سياست جدا نيست" دانست و گفت: تا زماني که انقلاب اسلامي ايران تشکيل نشده بود سياست با دين، حکومت با اخلاق و عرفان با مديريت سازگار نبود و در دنياي غرب شعار کليسا براي پاپ و حکومت براي قيصر مطرح بود که اين شعار سخيف در ايران به صورت يک باور درآمده بود و دين را از سياست جدا مي‌کرد در حالي که امام خميني (ره) هم در شعار و هم در عمل اثبات کرد که مي‌توان حکومتي را بر مبناي دين استوار ساخت چرا که دين ما هم دين دنياست و هم دين آخرت و براي خدا اسلام را در ايران احيا کرد.

وي افزود: مردم قبل از انقلاب بندگي‌شان را به نماز در خانه و گوشه مساجد محدود کرده بودند اما امروز يک قاضي، مدير کل وزير کشور و همه زير پرچم حکومت اسلامي خدا را عبادت مي‌کنند.

حجت‌الاسلام صديقي حکومت ديني و ولي فقيه را همان مغزي دانست که به تمام جامعه نور الهي مي‌رساند و ادامه داد: رفع همه نيازهاي کشور در همه جاي عالم براي مسئولان يک فريضه و مسئوليت است و خدا اجازه حکومت کفر را بر جامعه اسلامي نداده است و اکنون نيز براي دستيابي به استقلال اقتصادي، فکري و سياسي بايد خودکفا بود که دانشمندان هسته‌اي اين رسالت عظيم را به عهده گرفته و به زودي ماهواره فجر را با امتيازات جديدي به آسمان پرتاب خواهند کرد.

وي دومين نکته را به عنوان ارمغان انقلاب اسلامي"اعتبار بخشيدن به مردم" دانست و تصريح کرد: همان طور که قرآن به توده‌هاي مردم اعتبار خاصي بخشيده و امام نيز همراه با مردم روحيه باخته شده ملت را جاني تازه بخشيد و مقابل سلطه ايستاد.

حجت‌الاسلام صديقي در دومين خطبه نماز جمعه با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت که از يادگاران حضرت امام (ره) است يک وظيفه سرنوشت سازي براي کشورهاي اسلامي بوده تا بفهميم که فتنه در جامعه اسلامي از قتل هم شديدتر است و هر ندايي چه در داخل کشور و چه در ميان خانواده‌ها که موجب فرقت و جدايي شود از گناه مسلم شرعي بوده و خلاف مصالح عموم است.

وي افزود: اسلام يک خانه وسيعي است که مسلمانان اعضاي اين خانه و ارتباط مسلمانان با يکديگر بايد مانند اعضاي يک خانواده باشد.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اين که انقلاب اسلامي آرمان‌هاي بسياري به جهان عرضه کرده است اظهار داشت: امروز يال و کوپال آمريکا ريخته و قصر نشينان اروپا سلطه و اقتدار خود را از دست داده و روبه افول مي‌روند.

حجت‌الاسلام صديقي با اشاره به سخنان يکي از صاحبنظران اروپايي گفت: انقلاب با رهبري آيت الله خامنه اي برخورد جديدي براي تضعيف آمريکا پيش آورده و استکبار را قدم به قدم به عقب مي‌برد و انقلاب اسلامي باعث بيداري اسلامي در جهان شده است.

وي ادامه داد: امروز موازنه قدرت در جهان به نفع اسلام تغيير کرده است و آن‌هايي که انقلاب را تمام شده مي‌ديدند امروز حرفي براي گفتن ندارند و اسلام است که راه جديدي را براي حکومت ارائه کرده است.

خطيب نظام جمعه تهران با تاکيد بر اين که اسلام سيلي‌هاي محکمي را به آمريکا و اياديش زده است، تصريح کرد: اين ضربه‌هاي محکم باعث سرگيجه هميشگي براي آنان شده و باعث شده که براي مقابله با اسلام و مسلمانان در راس برنامه‌هاي خود ايجاد اختلاف فرقه‌اي ميان مسلمانان و ايجاد جنگ‌هاي مذهبي و فرقه‌هاي ساختگي قرار دهند تا بتوانند اين توطئه‌ها را براي از بين بردن اسلام عملي سازند.

وي با اشاره به  فرمایش رهبر معظم انقلاب هر حرکتی که سبب اختلاف میان مسلمانان شود حرکت و بازی در زمین دشمن است بيان داشت:  امروز مساله اساسی و اصلی مساله فلسطین است و  برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی همه مسلمانان باید در کنار هم باشند.

حجت‌الاسلام صديقي در پايان از مردمي که وفاداري خود را در اين 33 سال به نظام نشان داده‌اند تشکر و خاطر نشان کرد: رسيدگي به مسئله افزايش نرخ ارز و طلا و مشکلات معيشتي مردم، همکاري دولت و مجلس را مي‌طلبد و مسئولان براي اين که اين مسائل ناديده شود توجه افکار عمومي را به مسائل فرعي جلب نکنند و از مسئولان مي‌خواهيم رهبر انقلاب را تنها نگذاشته و به فرامين وي لبيک گويند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، صدیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار