معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون ، کار و اجتماعی از واگذاری 7 میلیارد و 627 میلیون سهام ترجیحی به 264 هزار کارگر از سال 1370 تا پایان 9 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ کاوه اشتهاردی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های وزارت تعاون کار و رفاه در راستا اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، فروش ترجیحی و اقساطی حداکثر ۵ درصد سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری به کارگران و بازنشستگان همان بنگاه است.

وی تاکید کرد: سهام ترجیحی از سال ۱۳۷۰ تا پایان ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۱ تعداد ۷ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۱۴۸ هزار سهم معادل ۱۰هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال به کارگران مشمول واگذار شده است.

اشتهاردی افزود: سهم سالهای ۱۳۷۰ الی ۱۳۷۵ از تعداد کل سهام ترجیحی واگذار شده در طول ۵ سال ۰.۵۰۸ درصد، سهم سالهای ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۳ برابر با ۲.۲۴۸ درصد و نیز سهم سال‌های ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۱ معادل ۹۷.۲۴۴ درصد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین سهم سال‌های مذبور نسبت به کل مبلغ ریالی سهام واگذار شده به کارگران در طول این مدت یعنی از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ به میزان ۳.۰۳ درصد، سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳ نیز ۱۳.۰۷ درصد و از سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ نیز ۸۳.۰۹ درصد بوده است.

اشتهاردی با بیان اینکه سهام ترجیحی بخشی از سهامی است که در راستای اجرای برنامه‌ های خصوصی‌ سازی با هدف ارتقای علاقه مندی کارگران به فعالیت در کارها واگذار می‌شود بیان داشت: از سال ۸۴ تا ۹ ماهه اول سال جاری نیز ۷ میلیارد و ۴۱۶ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۷۵۲ سهم به ۲۶۳ هزار و ۹۹۴ کارگر در ۲۴۸ واحد تولیدی واگذار شده است./ع
برچسب ها: سهام ، کارگران ، رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار