جانشین شهردار و ستاد مدیریت بحران منطقه 4 از امضای تفاهم نامه 3 جانبه امدادو نجات و کمک رسانی به مصدومان حوادث غیر مترقبه ، میان این منطقه سازمان هوا و فضا و جمعیت هلال احمر شمیرانات خبرداد.

 محمد علی فیاض در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب ، با اشاره به اینکه وجود 5 بزرگراه شریانی، وجود بافت های فرسوده در بعضی از محلات، شرایط خاصی را برای منطقه 4 ایجاد کرده است افزود: به منظور افزایش سرعت در امداد رسانی و استفاده از حداقل زمان ممکن در کاهش تلفات احتمالی در حوادث غیر مترقبه اعم از آتش سوزی، زلزله ، سیل و حوادث ترافیکی ، تفاهم نامه سه جانبه میان این منطقه سازمان هوا و فضا و جمعیت هلال احمر شمیرانات در 10 بند به امضا رسید.

جانشین شهردار و ستاد مدیریت بحران منطقه 4 ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه که مدت زمان اجرایی آن 5 سال شمسی تعیین شده است طرفین متعهد می شوند تا نسبت به ارایه خدمات در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه همکاری تنگاتنگی با شهرداری منطقه 4 داشته و امکانات مورد نیاز مصدومان را فراهم کنند.

فیاض تصریح کرد: محدوده این تفاهم نامه شهرک امام خمینی (ره) واقع در انتهای بزرگراه شهید بابایی است و سازمان هوا و فضا متعهد می شود تا سوله ای در این شهرک جانمایی و در اختیار طرفین قرار دهد تا در زمان وقوع بحران نسبت به اعزام نیروهای امدادی و داوطلب در کوتاهترین زمان ممکن اقدام شود.

وی اظهار داشت: همچنین براساس بند4 این تفاهم نامه سازمان هوا وفضا باید ضمن معرفی نیروهای توانمند نسبت به سازماندهی و ساماندهی تیم های نجات اقدام کند.

فیاض با اشاره به تعهدات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تشکیل خانه داوطلب و کمیته زنان خانه دار، تشکیل و سازماندهی تیم های امداد و نجات، عضو گیری از بین اهالی شهرک امام خمینی (ره) ، آموزش اعضا داوطلب در مباحث امداد و نجات و خدمات داوطلبانه از جمله تعهدات جمعیت هلال احمر شمیرانات است.

وی خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم نامه، پیش بینی می شود آسیبهای حوادث غیر مترقبه بویژه حوادث ترافیکی در بعضی از بزرگراه های سطح منطقه شاهد آن هستیم ، کاهش یابد./ز

برچسب ها: فیاض ، مطلب ، اساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار