رئیس جمهور با اشاره به فشارها و مشكلاتي كه از سوي دشمنان عليه ملت ايران اعمال شده، گفت: مطمئناً همه دشمنان در برابر اراده ملت ايران بر زمين خواهند خورد چرا كه تاريخ نشان داده كه هر كس بخواهد به ملت ايران فشار بياورد با ننگ بر زمين خواهد خورد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری محمود احمدي نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح مرحله تكميلي طرح بنزين سازي شركت پالايش نفت آبادان، ضمن تبريك ميلاد مبارک پيامبر (ص) و تقارن اين ايام با دهه فجر انقلاب، گفت: اين يك لطف ويژه از ناحيه خداي متعال به خدمتگزار ملت ايران بود كه توانستيم در سالروز ورود امام خميني (ره) به ميهن اسلامي توفيق سفر به آبادان را داشته و يك خدمتي جديد را به مردم اين منطقه تقديم كنيم.

احمدي‌نژاد مردم آبادان را انسانهايي عزيز، مومن ، شجاع و تاريخ ساز دانسته و اظهار داشت: درگذر روزها و سالها مقاطع نوراني و تاريخ سازي وجود دارد كه امام راحل از آنها به عنوان يوم الله ياد مي كردند در حالي كه همه روزها و تمام هستي متعلق به خداست اما در برخي مقاطع به خاطر لبيك مردم به پيامهاي الهي، نوري در عالم هستي ساطع مي شود كه تمام هستي را نوراني مي كند و آينده را رقم مي زند كه 12 بهمن ماه و ورود امام خميني به ايران از جمله اين مقاطع است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: در دوراني كه طاغوتيان فجايع بسياري در مقابله با ملت ايران آفريدند و در فضايي كه همه دشمنان براي حفظ حكومت و حاكمان جدا از مردم و ناشايست، براي ملت ايران در جهت سركوب ملت، بسيج شده بودند و همه سلاح‌ها عليه مردم بود به يكباره امام خميني (ره) فرمودند كه در 12 بهمن به ايران خواهند آمد.

احمدي‌نژاد افزود: در مقطعي كه هيچ كس اين سخن امام را باور نمي كرد، هنگامي كه امام خميني به كشور وارد شد مسير حركت ملت ايران تغيير كرد و همه معادلات سياسي و بين المللي عوض شد و ظرف چند روز نظامي كه اربابان آن تصور داشتند پولادي و شكست ناپذير است آنچنان در تاريخ محو شد كه گويي از ابتدا وجود نداشته است.

رييس‌جمهور 12 بهمن ماه را از روزهاي شيرين براي ملت ايران دانست و گفت: كساني شيريني اين روز را درك مي كنند كه سختي هاي آن دوران را بيشتر چشيده و تحمل كرده اند و مردم خوزستان و آبادان از آن دسته هستند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: شايد بيشترين دليل تحميل جنگ به ملت ايران و سخت ترين تخريب ها به مردم خوزستان به خاطر انتقام جويي دشمنان ملت ايران از مردم آبادان و خوزستان و ايستادگي آنان در مسير انقلاب بود؛ چرا كه مردم اين خطه در دوران انقلاب يكپارچه ايستادند و از ايمان، باورها و تاريخ خود دفاع كرده و خواستند كه با كوتاه كردن دست اجنبي روي پاي خود بايستند.

رييس جمهور با بيان اينكه مردم خوزستان در شكل گيري پيروزي انقلاب و دفاع از آن نقش برجسته اي داشته‌اند، اظهار داشت: روزي كه امام راحل فرمودند نفت نبايد صادر شود و بايد نيازهاي داخلي كشور را تامين كنيم، مردم آبادان و كارگران و مهندسان تلاش‌گر در پالايشگاه آبادان ايستادند و تحت سنگين‌ترين فشارها و خطرهاي غيرقابل تحمل اين كار را به انجام رساندند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تكميل پروژه توليد بنزين پالايشگاه آبادان در اين مرحله از همه كارگران ، مهندسان ، مديران و دست اندركاران در به ثمر رسيدن اين خدمت تقدير و تشكر كرد و گفت: بايد به گونه اي برنامه ريزي كرد كه مراحل بعدي و فازهاي جديد و تكميلي پالايشگاه آبادان كه با سرمايه گذاري حدود 8 هزار ميليارد تومان، طبق برنامه ريزي بايد راس مدت 40 ماه به پايان برسد نيز هر چه سريع‌تر شروع شده و به فضل الهي با همت‌ها و نگاه هاي بلند مردم ‌آبادان به نتيجه برسد.

رييس جمهور با اشاره به وجود مشكلاتي از جمله شرايط سخت آب و هوايي در اين منطقه خاطرنشان كرد: هنر مردم خوزستان و آبادان اين است كه در شرايط سختي آب و هوا در برابر همه فشارها ايستادند و زيباترين جلوه هاي انساني و ايستادگي را آفريدند.

احمدي‌نژاد همچنين خطاب به استاندار خوزستان با تاكيد بر اينكه بايد نسبت به ساماندهي آبادان تلاش بيشتري صورت گيرد، گفت: 20 ميليارد تومان از درآمدهاي پالايشگاه آبادان توسط وزير نفت به شهرداري آبادان اختصاص يافته كه از آن براي انجام پروژه هاي عمران شهري استفاده كنند كه اين رقم براي سال 91 لحاظ مي شود.

رييس جمهور خطاب به مسوولان شهري آبادان نيز اظهار داشت: بايد نسبت به افزايش بودجه عمران شهري آبادان نيز تلاش بيشتري انجام شود و مي توان بخشي از درآمدهاي پالايشگاه آبادان را براي انجام پروژه‌هاي عمران شهري آبادان اختصاص داد.

احمدي‌نژاد با اشاره به فشارها و مشكلاتي كه از سوي دشمنان عليه ملت ايران اعمال شده، گفت: مطمئناً همه دشمنان در برابر اراده ملت ايران بر زمين خواهند خورد چرا كه تاريخ نشان داده كه هر كس بخواهد به ملت ايران فشار بياورد با ننگ بر زمين خواهد خورد.

رييس جمهور بااشاره به مشكل اشتغال جوانان آبادان نيز تصريح كرد: البته با راه اندازي مرحله دوم توسعه پالايشگاه آبادان برخي از اين مشكلات برطرف خواهد شد، اما در اين منطقه چندين امكان ويژه از جمله كشاورزي، بنادر، دريا و تشكيل صنايع پايين دستي نيز وجود دارد كه مي توان با بهره گيري از آنها در جهت رفع مشكل اشتغال جوانان منطقه، كارهاي بسيار خوبي را ساماندهي كنيم.

احمدي نژاد تصريح كرد: منطقه خوزستان بهترين زمين ها براي كشاورزي و پرورش محصولات كشاورزي را دارد و نيز هيچ محدوديتي براي استفاده از ظرفيت دريا و بنادر وجود ندارد از اين رو مي توان از اين دو امكان ويژه بهترين استفاده ها را به انجام رساند.

رييس جمهور همچنين با بيان اينكه بهترين مكان براي راه اندازي صنايع پايين دستي پتروشيمي در كنار پالايشگاه ها است كه اگر ايجاد شود مشاغل زيادي به دنبال آن ايجاد خواهد شد، اظهار داشت: دولت از اشتغال جوانان اين منطقه به عنوان وظيفه خود با استقبال پشتيباني مي كند و بايد يك برنامه ضربتي در استان خوزستان براي رفع اين مشكل در نظر گرفته شود.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر جبران محروميتهاي تاريخي پيش از زمان جنگ و نيز عدم رسيدگي جدي در دوران پس از دفاع مقدس، اظهار داشت: البته سرعت پيشرفت كارها در اين منطقه سرعت خوبي است و مردم و خادمان آنان با تمام توان در حال تلاش هستند اما كارهاي انجام شده همچنان با توجه به ظرفيت هاي خوب اين منطقه راضي كننده نيست .

رييس جمهور با اشاره به مقاومت هاي مردم آبادان در دوران دفاع مقدس آن مقاومت ها را موجب رسيدن ملت ايران به جايگاه امروز خود دانست و گفت: مقاومت هاي افتخارآميز آن دوران شرايط امروز جهان را رقم زده است.

احمدي نژاد افزود: امروز همه ملت ها در حال بيداري هستند و همانگونه كه وقتي انقلاب ما پيروز شد گرايشي به سمت دينداري به وجود آمد و در ملت ها نياز به معنويت احساس شد امروز نيز نياز به بر هم زدن مناسبات ظالمانه عليه بشر و حاكميت عدالت در دنيا منتشر شده و موج حقيقت خواهي ملت ها در دنيا در حال گسترش است و اين نيز حاصل همان مقاومت ها و انقلاب ملت ايران است.

پيش از سخنان ريس جمهور قاسمي ، وزير نفت و ضيغمي، مديرعامل شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه و نوسازي پالايشگاههاي كشور و خودكفايي در حوزه گاز ، نفت و پتروشيمي ارائه كردند.

همچنين رييس جمهور در حاشيه اين مراسم با خانواده شهيد محسن کمري از شهداي پالايشگاه آبادان که سال گذشته در اثر انفجار در پالايشگاه به شهادت رسيده بود ديدار کرد .
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار