آندرس فوگ راسموسن دبير کل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) از عملکرد سريع و موثر فرانسه در مالي تقدير و اعلام کرد ناتو در برقراري ثبات در منطقه ساحل نقشي ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ راسموسن با اعلام گزارش سالانه ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت :‌ من از دولت فرانسه براي عملکرد سريع و موثر در مالي قدرداني مي کنم.  وي گفت : مداخله نظامي فرانسه در مالي در زمان مناسبي صورت گرفت تا پيشروي گروه هاي تروريستي را متوقف کند و راه براي نيروهاي برقراري ثبات آفريقايي باز شود. 

راسموسن همچنين اعلام کرد اينکه شماري از کشورهاي عضو ناتو در اين عمليات بسيار ضروري تصميم گرفتند به فرانسه کمک کنند، قابل تقدير است. آمريکا، انگليس،‌آلمان و کشورهاي ديگر به ويژه در زمينه حمل و نقل هوايي و تبادل اطلاعات، ارتش فرانسه را از حمايت تدارکاتي برخوردار کردند. 

راسموسن اعلام کرد اميدوار است نيروهاي آفريقايي که جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا و اتحاديه آفريقا هدايت آن را برعهده دارند قادر باشند براي تضمين ثبات در مالي هر چه سريعتر مستقر شوند. وي گفت : شوراي امنيت سازمان ملل متحد تصميم گرفته است نيروهاي مامور آفريقايي اين نقش را برعهده گيرند. به همين دليل است که ناتو به عنوان يک سازمان در مالي يا در منطقه، در اين باره نقشي نخواهد داشت. ولي من از اينکه کشورهاي عضو ناتو وارد عمل شدند و از عمليات فرانسه حمايت کردند، قدرداني مي کنم.


                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: راسموسن ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار