عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به انتخابات متعددي که نظام جمهوري اسلامي برگزار کرده است، گفت: از افرادی که خودشان سمت‌های گوناگونی در نظام داشته‌اند انتظار مي‌رود مطالب را به گونه‌ای دقیق‌تر و شفاف‌تر مطرح کنند تا فضايي برای سوء برداشت‌ها به‌وجود نیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدی عضو هیأت علمی موسسه آموزشي و پژوهشي امام‌خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ضرورتِ داشتن انتخاباتی با استانداردهای جهانی اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری بر عنصر وحدت بسیار تاکید دارند و این جزء مباحث بسیار مهم اجتماعی ایران در موقعیت حاضر است، لذا تاکید بر مسئله وحدت، مورد توجه بسیاری از دلسوزان نظام نیز بوده و باید تلاش شود تا از مباحثی که بوی تفرقه و تشتت از آن برمی‌آید اجتناب شود.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا جامعه را به سوی فضای کاملا منطقی و آرام جهت دهیم تا ان‌شاءالله انتخابات سالمی را در جامعه اسلامی ایران داشته باشیم.

حجت‌الاسلام امیدی تصریح کرد: انتخابات بسیار متعددی در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته که نسبت به بسیاری از جوامع مدعی حقوق مردم،‌ انتخابات بسیار سالم و موفقی را برگزار کرده است، بنابراین تلاش جریان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد تفرقه و تشتت در ارکان نظام تا رسیدن به مرحله منازعات جدی خیابانی در راستای زیر سوال بردن همین حقیقت بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افراد تاثیرگذار در عرصه قلم و بیان باید واژگان تداعی‌کننده وحدت و اتحاد بین نیروها و ارکان نظام را به کار ببرند، گفت: اگرچه ممکن است برخی افراد با توجه به مباحثی که برخی از شخصیت‌ها در گذشته نسبت به انتخابات مطرح  کرده و عناوینی را به کار برده‌اند به وجه دیگری با به کار بردن عناوینی دیگر همان هدف را دنبال کنند، اما انتظار جامعه اسلامی ایران از مسؤولان نظام این است که به این نوع تحلیل‌ها دامن نزنند.

وی افزود: نوع تلقی از عبارات ممکن است در یک فضای گفتگو معرف تفرقه و تشتت باشد که باید جلوی این کار گرفته شود و همچنین باید از تحلیل‌هایی که شفاف نیست و موجب دامن زدن به اختلافات می‌شود، اجتناب کرد.

حجت‌الاسلام امیدی با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبری مبني بر اينکه "انتخابات ایران، مردمی‌ترین انتخابات در جهان است"، اظهار داشت: کسانی که نکات سیاسی و اجتماعی را مطرح می‌کنند باید در عبارات و کلمات خود دقت لازم را به کار ببرند و در عین حال باید این را در نظر داشته باشیم که برخی مباحث در موقعیتی خاص مطرح شده و هدفی جز این ندارند که نظام مردم‌سالاری را که انتخابات متعددی برگزار کرده زیر سوال ببرند.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: در واقع انتظار از افرادی که خودشان سمت‌های گوناگونی در نظام داشته‌اند این است که مطالب را به گونه‌ای دقیق‌تر و شفاف‌تر مطرح کنند تا فضا برای سوء برداشت‌ها بوجود نیاید، لذا ارائه این‌گونه تحلیل‌ها در سطح وسیع اجتماعی و عمومی مناسب نیست و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای فضای عمومی جامعه را جهت دهند که به تشتت و اختلاف منجر نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار