معاون دادستان اردبیل گفت: هر چقدر جمعیت و تراکم شهری بیشتر باشد به همان میزان وقوع جرم بیشتر بوده و مدیریت شهری را به حداقل می‌رساند.





به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، یوسف خدادادی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل اظهار داشت: اداره شهر به عنوان یک امر پیچیده،‌ مهم و اساسی علاوه بر اینکه بر دانش، مهارت و تخصص نیاز دارد بالاتر از آن به هماهنگی و تعامل نیاز دارد تا بتوان مشکلات و محدودیت‌ها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت و تراکم سکونت در مناطق شهری به افزایش جرایم و تخلفات منجر می‌شود، گفت: ضرورت دارد با مدیریت درست این تخلفات و جرایم را به حداقل رساند تا ناهنجاری‌ها از جامعه رخت بربندد.

معاون دادستان اردبیل تصریح کرد:‌ ما در قالب معاونت پیشگیری از وقوع جرم سعی کردیم این مدیریت را در شهرداری اردبیل راه‌اندازی کنیم تا ادارات مختلف به وظیفه ذاتی خود عمل کنند تا زمینه و بستر کاهش وقوع جرایم به وجود آید.

خدادادی ادامه داد:‌ ما در قالب این مدیریت می‌توانیم در کنار پیشگیری از وقوع جرایم با تخلفاتی همچون ساخت و سازهای غیر‌مجاز، تکدی‌گری، سد معبر، تخلیه نخاله، ساخت و سازهای بی‌رویه در کنار رودخانه‌ها، کشتارهای‌ غیر‌مجاز و رعایت نکردن مسائل بهداشتی و ده‌ها مشکل دیگر حوزه شهری برخورد کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه با افزایش جرایم قطعاً زمینه آرامش و سلامت جامعه نیز دچار تهدید جدی می‌شود، ابراز داشت: وقوع تخلفات و دفع آن آثار سوء و زیانباری دارد که گاه باید با تدبیر و دور‌اندیشی به گونه‌ای رفتار کنیم تا مبادا مقابله با آسیب‌ها و گاهی تخلفات به ویژه ساخت و سازهای غیر‌مجاز به ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی و تقابل مردم با حاکمیت منجر شود.

معاون دادستان اردبیل عنوان کرد: اگر جهاد کشاورزی در صیانت از اراضی زراعی، راه و شهرسازی در حریم راه‌ها، امور آب در صیانت از حریم رودخانه‌ها، شهرداری در جلوگیری از سد معبر و تملک اراضی بلاتکلیف و مخروبه و دامپزشکی نیز در جلوگیری از کشتارهای غیر‌مجاز برنامه‌ و راهکاری را تعریف کنند به راحتی می‌توانیم مشکلات و موانع را برطرف کنیم.

خدادادی به راه‌اندازی دومین واحد پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل اشاره کرد و افزود: نمایندگان تمام ادارات با استقرار در این مدیریت می‌توانند با حرکتی پویا و راهکارهای قانونی جلوی معضلات و ناهنجاری‌ها را گرفته و با وحدت رویه حرکت‌ها را درست و مناسب ساماندهی کنند.

 وی در پایان سخنان خود یادآور شد: هر چند در این امر ممکن است نارضایتی و گله‌مندی وجود داشته باشد اما قطعاً مقابله با آسیب‌ها و تخلفات شهری می‌تواند از بروز مکرر آن جلوگیری کند.
برچسب ها: تراکم ، جمعیت ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.