نایب رئیس فدراسیون والیبال در امور بانوان گفت: برای ارتقای سطح فنی بانوان والیبالیست و حضور قدرتمند آنها در مسابقات بین المللی برنامه ای ویژه داریم.

صدیق کعبی زاده  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: درسال جاری حضور میترا شعبانیان به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان قطعی است و در خصوص اعضای کادر فنی نیاز به بررسی بیشتر داریم.

نایب رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: 90 درصد اعضای تیم ملی را بازیکنان تیم قهرمان لیگ که خود را برای حضور در پیکارهای جام باشگاه های آسیا آماده می کنند، تشکیل می دهند به همین خاطر تیم راه یافته به جام باشگاه ها از فروردین ماه تمرینات خود را به طور متوالی برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده از اواخر اردیبهشت ماه تمرینات تیم ملی پس از بازگشت تیم باشگاهی از جام باشگاه های آسیا آغاز خواهد شد در خصوص اعضای کادر فنی تیم گزینه های مورد نظر مشخص شده و نیاز بررسی و موافقت  نهایی داورزنی رئیس فدراسیون داریم.

وی در خصوص این موضوع که وضعیت والیبال بانوان ترکیه با حضور یک سرمربی ایتالیایی روند رشد قابل توجه خود را آغاز کرده است، گفت: به هیچ عنوان نباید والیبال بانوان ایران را با دیگر کشورها به خصوص ترکیه مقایسه کرد به نوعی این قیاس مع الفارق محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تیم های والیبال بانوان ترکیه از تیم های مردان این کشور قدرتمندتر هستند و این امر باعث شده تا به طور دقیق بازیهای آنها به طور دقیق تمام بازیهای آنها از طریق تلویزیون به طور مستقیم پخش شود پس این شرایط روند ردش آنها را به نوعی تضمین کرده است.

تشکیل اردو در ترکیه بررسی می شود

نایب رئیس فدراسیون والیبال در امور بانوان در ادامه اظهار داشت: با توجه به قدرت والیبال ترکیه و تعاملی که آنها با فدراسیون والیبال کشورمان دارند در نظر داریم رایزنی هایی را برای تشکیل اردوی مشترک تیم های ملی ایران و ترکیه انجام دهیم این اعزام تیم ملی والیبال ایران به ترکیه نیاز به منابع مالی مورد نیاز دارد که در پی تأمین بودج کافی از طرق مختلف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید برنامه های راهبردی خود را براساس منابع مالی موجود در نظر بگیریم. منابع مالی بخشی از طریق دستگاه های دولتی تأمین می شود و بخشی دیگر را هم باید خودمان ورود کنیم و با بخش های خصوصی وارد مذاکره شویم.

اراکی ها اولین اسپانسر بانوان ملی

کعبی زاده یادآور شد: پس از بررسی های گسترده و رایزنی با مسئولان بخش های خصوصی توانستیم با شرکت آلومینیوم سازی اراک برای نخستین بار به عنوان حامی مالی تیم ملی والیبال بانوان کشور به توافق برسیم البته این مجموعه قرار است در نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی که در استان مرکزی برگزار می شود به عنوان اسپانسر ما را همراهی کند.

وی یادآور شد: ما به طور متوسط برای هر اردوی تدارکاتی 10 الی 15 میلیون تمان هزینه در نظر می گیریم سقف تعداد نفرات حاضر در اردو 30 نفر هستند ولی می خواهیم در این اردو طی 2 مرحله 50 بازیکن را مورد تست گیری قرار دهیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون 2 الی سه استان برای پذیرفتن میزبانی اردوهای تدارکاتی تیم ملی اعلام آمادگی کرده اند اما می خواهیم در خصوص تشکیل اردوهای تدارکاتی درسال آینده از تمام ظرفیت های استانی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل اردوی تدارکاتی در استان های مختلف باعث می شود تا والیبال بانوان در تمام کشور رشد و توسعه پیدا کند و تمام هیأت های استانی درگیر این پیشرفت شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار