در 14 ژانویه وزارت دفاع اعتراف کرد درطول سال 2012 ، به یک رکورد تاریخی یعنی 349 مورد خودکشی درمیان نظامیان آمریکائی رسیده است . با اینکه نرخ خودکشی درمیان سربازان آمریکائی نسبت به مردم عادی کمتر است ، اما هر 25 ساعت یک بار یک نظامی آمریکائی خود را کشته است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان بي سي نيوز، اما همین وزارت دفاع خود را نسبت به خودکشی درمیان خانواده های این نظامیان مسئول نمی داند و نه تنها آن راپیگیری نمی کند بلکه از هرگونه کمک به این خانواده ها خودداری می کند.
مونیکا ولِز اهل آستین تگزاس ، دو برادر داشت . خوزه فردی ولز و اندرو ولز . هردو عضو ارتش آمریکا بودند  والبته کشته شده اند . فردی در عراق کشته شد و اندرو نیز خودکشی کرده است .
آخرین بار که اندرو می خواست تگزاس را ترک کند به خواهر دل شکسته خود گفته بود که چیزی به عنوان یادگاری برای او بنویسد تا بتواند آنرا با خود به افغانستان ببرد .
چند هفته پس از کشته شدن فردی به دست تروریست ها در عراق ، مونیکا نیز می خواست با قرص و الکل به زندگی خود پایان دهد . اما اکنون او روز کاغذ می نویسد : "من به خودم آسیب نمی زنم ، من هیچ کار احمقانه ای نمی کنم ، چون می دانم که اندرو دوستم دارد . همینطور فردی ". اندرو قبل از رفتن به افغانستان به او گفته بود که "به خودت به خاطر من آسیب وارد نکن" .
هفت ماه بعد ، اندروی 22 ساله درحالیکه تنها در مقر ارتش آمریکا در افغانستان نشسته بود با گذاشتن اسلحه روی سر خود خودکشی می کند . اما در تگزاس این مونیکا است که بار دیگر خود را تنها می یابد . اما الکل و داروهای ضدافسردگی تنهایی او را پر می کنند . 
با افزایش خودکشی در میان سربازان آمریکائی در جبهه های نبرد و رسیدن به یک رکورد در سال 2012 ، ما شاهد موج خودکشی و آسیب رساندن به خود در میان خانواده های آنان ، اعم از فرزندان ، خواهران و برادران ، پدران و مادران و البته همسران این سربازان بوده ایم .بسیاری از این خودکشی ها مثل خودکشی مونیکا ولز ، به علت از دست دادن یکی از عزیزان در خطوط مقدم نبرد اتفاق افتاده است . 
بسیاری دیگر از خودکشی ها شاید ناشی از کشته شدن عزیزان نباشد ، اما مهمترین علت در برخی موارد ناامیدی و تنهایی شدید علت خودکشی اعضای خانواده های سربازان به شمای می آید .
با آمدن کهنه سربازان از جنگ همراه با موجی از ناراحتی های عصبی ، اضطراب و مشکلات روحی و روانی ، بستگان آنها به این فکر می کنند که باید برای بهبود آنان و جمع کردن خانواده خود به دور هم کاری بکنند .
متاسفانه ، آمار دقیقی از خودکشی ها درمیان خانواده های اعضای ارتش وجود ندارد چون ارتش این موارد را پیگیری نمی کند .
اما کریستینا کافمن ، که خود همسر یک کهنه سرباز ارتش آمریکا است ، حداقل 3 زن از همسران سربازان ارتش را می شناسد که خودکشی کرده اند .
خانم کافمن می گوید" وقتی شما میدانید نقطه اتکای اعضای خانواده هستید و با رفتن شما خانواده از هم می پاشد ، اما مجبورید بروید ، آنوقت است که دیگر کاری از دستتان بر نمی آید".
کریستینا میگوید یکی از این زنان که فای ویک نام داشت نمونه کامل یک زن بود.او زیبا ، مهربان و همیشه خندان بود. ویک و فرزندانش نزدیک خانه کریستینا زندگی میکردند . درسال 2006 که همسر کریستینا در افغانستان مشغول نبرد بود ، همسر  ویک هم برای جنگ به خارج از آمریکا اعزام شده بود. این زن 39 ساله نوزاد خود و همچنین پسر دو ساله خود را درون یک ماشین حبس کرده و به یک پارکینگ کاملاً بسته می برد . با روشن کردن ماشین خود و فرزندانش را توسط گاز مونوکسید کربن می کشد .
کریستینا که مدیراجرایی انجمن حرکت وحمایت در شهر الکساندریا در ایالت وایومینگ است می گوید : " بسیاری از این خانواده ها وجود دارند که دچار مشکلات شدیدی شده اند . این انجمن تلاش می کند پلی باشد میان نظامیان و خانواده هایشان.
او می گوید "وقتی طوفان می آید همه به خانه که مامن و پناهگاه آنان می باشد می روند . اما این خانواده ها مخصوصاً خواهران و برادران نظامیان ، جایی را برای پناه بردن ندارند و در خطر بیشتری قرار دارند . به همین خاطر است که خودکشی درمیان خواهر و برادران نظامیان اعزامی به خارج از آمریکا بیشتر است ".
در 14 ژانویه وزارت دفاع اعتراف کرد درطول سال 2012 ، به یک رکورد تاریخی یعنی 349 مورد خودکشی درمیان نظامیان آمریکائی رسیده است . با اینکه نرخ خودکشی درمیان سربازان آمریکائی نسبت به مردم عادی کمتر است ، اما هر 25 ساعت یک بار یک نظامی آمریکائی خود را کشته است .
این خودکشی ها 4 شاخه دارد که سنگین ترین این شاخه ها خودکشی درجبهه است که 182 مورد را در برمی گیرد . 
لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا جولای گذشته به کنگره گفت که خودکشی در میان سربازان آمریکائی دارد به یک همه گیری تبدیل می شود. 
یکی از بدترین نتایج یک خودکشی افزایش خودکشی های دیگر در میان دیگر اعضای خانواده سرباز خودکشی کننده است . این نظر دکتر باربارا  وان دالن ، روان شناس اهل واشینگتن دی سی است . او بنیانگذار شبکه سلامت روح و روان است .
دراین رابطه دکتر آلن ال برمن مدیر انجمن مطالعات خودکشی در آمریکا می گوید : "بسیاری از دانشمندان و روانشناسان به رابطه بین خودکشی یکی از اعضای خانواده با دیگر خودکشی های آن خانواده و یا حداقل 2 برابر شدن ریسک خودکشی در آن خانواده ، اعتقادکامل دارند".
او می گوید : " این که قسمتی از فرآیند خودکشی ، بیولوژیکی است امری پذیرفته شده است . مثل افسردگی که یکی از عوامل خودکشی است و البته ژنتیکی هم است . اما خودکشی در رفتارهای اجتماعی نیز ریشه دارد . خودکشی والدین ، بعنوان یک راه حل برای فرزندان تلقی می شود. راه حلی برای حل کردن مشکلات . البته این برای خواهران و برادران نیز صادق است" .
دکتر دالن میگوید "هرچه چقدر شما به فرد خودکشی کننده نزدیک تر باشید ، ریسک خودکشی در شما بالاتر می رود . خودکشی یکی از اعضای خانواد درواقع تابوی خودکشی در میان دیگر اعضا را می شکند".
درواقع هزاران نفر از اعضای خانواده های سربازان خودکشی کرده درخطر این نوع مرگ قرار دارند . 
فاجعه خانواده ولز با شجاعت" فردی ولز " شروع شد .در 13 نوامبر سال 2004 ، فردی 24 ساله با یک آتش پشتیبانی تعدادی از نیروهای آمریکائی را از مهلکه دشمن در شهر فلوجه عراق نجات می دهد. پس از این اتفاق گلوله ای به سر فردی اصابت کرده و او رامی کشد . ارتش نیز ستاره برنزی و بعد ستاره نقره ای را به پاس شجاعت به فردی اعطا می کند .
مونیکا ولز می گوید تا مدتها این حادثه را باور نمی کرده است. او ساعت ها می نشسته و به این اتفاق فکر می کرده است . او فکر می کرده تا مدت زیادی نمی تواند با این درد زندگی  کند .
اندرو هم به واحد دیگری درعراق اعزام می شود و به مونیکا می گوید که می رود جسد برادر را به خانه بیاورد . برای تحویل گرفتن جسد نیز ، شناسایی آن لازم بود که این کار را باید فردی انجام میداده است .
مونیکا میگوید" در راه خانه اندرو برای دو ساعت مدام در گوشی تلفن فریاد می زده و می گفته انگار کسی در حال کشتن او است . من هم کاری از دستم ساخته نبود . اپراتور تلفن را قطع کرد ، چون پول تماس رو به اتمام بود . من گفتم که از کارت اعتباری ام پول بردارند اما قبول نکردند . این سفر برگشت به خانه او را در هم شکست". چند هفته بعد خود مونیکا هم درهم شکست.
مونیکا یادش نمی آید چطور شد که برای اولین تصمیم گرفت جان خود را بگیرد . او فقط یادش می آید که در بیمارستان کایلین به هوش می آید . پس از مدتی پزشکان با سیلی از داروهای روانی وآرامبخش او را مرخص می کنند . 
ولز میگوید" خیلی تلاش کرد که با افسردگی شدید خود مقابله کند" اما مشکل دیگری بوجود آمد . بیمه ، درمان او را به طور کامل پوشش نمی داد.
او می گوید افسردگی شدید او ریشه در کودکی اش نیز داشت و به رابطه عمیق احساسی او و دو برادرش برمی گشت . مونیکا می گوید" وقتی فردی کشته می شود افسردگی او شدیدتر می شود و به خاطر حملات عصبی به اورژانس برده می شود" . او به خوبی نمی توانسته نفس بکشد.
پس از این اتفاقات او شروع می کند به نوشیدن افراطی الکل و بعد تصمیم می گیرد مقدار زیادی قرص بخورد تا بمیرد . فکر میکرد اینگونه به فردی نزدیک تر می شود .
او مارس تا جولای 206 ، دو تلفن و ای میل می رسد . در افغانستان اندرو هر روز مایوستر می شود ، او نگران خانواده اش بود چون 2 فرزند داشت . اما نگرانی اصلی او وضعیت روحی و روانی خواهرش بود.
اندرو بالاخره کار خود را می کند و در 25 جولای 2006 خودکشی می کند . وضعیت مونیکا بدتر میشود . او نه غذا می خورد و نه می خوابد و فقط الکل می نوشد . او چندین بار به خاطر مصرف بالای قرص به اورژانس برده می شود . تا اینکه در سال 2008 دوستی از انجمن برنامه "کمک به بازماندگان" به او زنگ می زند.
او از انجمنی بود که وظیفه خود می دانست با بازماندگان سربازان کشته شده در جنگ همراهی کند و آنها را یاری نماید. 
مونیکا می گوید این اولین باری است که کسی می خواست به من کمک کند. 
خانم کافمن نیز میگوید خانواده بازماندگان باید توسط وزارت دفاع حمایت و پشتیبانی شوند چون مشکلات روحی و روانی آنها را از پای در می آورد . اتفاقی که الان نمی افتد.
بیش از نیمی از سربازان آمریکائی متاهل اند و با مرگ آنها و یا مشکلات روحی و روانی آنان ، چند خانواده از هم می پاشد.
NBC برای یافتن سوال درمورد شناسایی و کمک به خانواده های سربازان آمریکائی ، به سراغ دایره خودکشی نظامیان در وزارت دفاع رفت ، ولی آنها گفتند ما فقط به خودکشی سربازان رسیدگی می کنیم و کاری با خودکشی ومشکلات خانواده آنان کاری نداریم .
مشکلات و مصائب مونیکا و امثال او همچنان ادامه دارد و وزارت دفاع آمریکا نیز پاسخگوی هیچ چیز نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار