"جورج شولتز" وزير امور خارجه پيشين آمريكا به دولت اوباما پيشنهاد داده است كه بايستي به "بن بست" با ايران پايان دهد و براي انجام مذاكرات دو جانبه به ايران پيامي مخفي ارسال نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، اين مقام پيشين دولت آمريكا سه شنبه شب در جلسه اي در شوراي روابط خارجي آمريكا نسبت به خطر به ادعاي وي "اشاعه سلاح هاي هسته اي" از جانب ايران هشدار داد. 

وي در هشدار به دولت اوباما گفت "ببينيد در اطرافتان چه مي گذرد. بايستي امكان ساخت سلاح هسته اي را متوقف سازيم. اين خطر در حال رشد است."

 وي همچنين در گفتگو با پايگاه تحليلي "المانيتور" به دولت آمريكا توصيه كرده است كه "پيامي مخفي به ايران ارسال نمايد تا روند ايجاد توافق با ايران در مذاكرات چندجانبه تسهيل شود و به بن بست بوجود امده پايان داده شود." 

وي با اذعان به اين نكته كه نمي توان ايران را متوقف اظهار داشت "بازداشتن ايران، خواهش مي كنم به من چند لحظه وقت دهيد !"

وي اظهار داشت "بين تحريم و يا جنگ راههاي ديگري نيز وجود دارد كه ما آنها را امتحان نكرده ايم." 
وي همچنين با اذعان به قدرت جمهوري اسلامي ايران از دولت اوباما انتقاد كرده و گفته است اوباما در مقابل در اختيارگيري پهپاد آمريكايي توسط ايران از خود ضعف نشان داده است. 

اين ديپلمات پيشين دولت آمريكا در مورد سوريه نيز به تكرار ادعاهاي قدرت هاي غربي پرداخت و مدعي شد كه دولت سوريه سلاح هاي خطرناكي در اختيار دارد با اين حال وي به دولتمردان آمريكائي توصيه نكرد كه دست به اقدامي نظامي عليه سوريه بزنند. 

شولتز همچنين از تحريك كردهاي منطقه و تشكيل كشوري "خودمختار" توسط آنان دفاع كرد و گفت "فكر نمي كنم سوريه تجزيه شود، آن كشور از اقوام و فرقه هاي مختلف تشكيل شده است و در صورتيكه هر گروه قومي بتواند منطقه خودمختار خود را تشكيل دهد مشكلي ايجاد نخواهد شد."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار