مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از خرید یک هزار و 300 میلیارد ریال کالا از منابع داخلی در 10 ماه سال جاری خبر داد.

حمید بورد، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از ساخت مته راک برد تمام ایرانی در کشور خبر داد و گفت: مته راک برد توسط بخش خصوصی و با دانش ایرانی ساخته شده است.
وی تصریح کرد: این دستگاه در مقایسه با مشابه خارجی رکوزد خوبی را در عمق آبها زده است بطوری که از عمق 50 تا 60 متری شروع تا عمق 1000 متری پیش می رود.

بورد اظهار داشت: سالانه 35 میلیون دلار در رابطه با این دستگاه در کشور هزینه می شود و با ساخت آن در داخل حدود 30 درصد صرفه جویی می شود.

وی در ادامه از خرید خرید یک هزار و 300 میلیارد ریال کالای داخلی از سوی مناطق نفت خیز جنوب
در طی 10 ماهه نخست خبر داد و افزود: از این مبلغ معادل 300 میلیارد ریال کالا از  منابع استان خوزستان خریداری شده است.
 
وی با اشاره به برنامه های این شرکت در حمایت از سازندگان داخلی و توسعه ساخت داخل افزود: در یک دهه گذشته 3 هزار و 800 قلم کالای پرمصرف کاربردی در صنعت نفت بومی سازی شده است و هم اکنون ساخت 8 هزار قلم کالای دیگر در دست اقدام است.
 
بورد تعداد پروژه های در دست اجرای این شرکت را افزون بر 800 پروژه عنوان کرد و گفت: تامین نیازهای کالایی این پروژه ها زمینه مناسبی برای حضور سازندگان و صنعتگران داخلی و به ویژه استان خوزستان در این عرصه است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به رونمایی 3 تجهیز راهبردی در چهارمین نمایشگاه نفت خوزستان اظهار کرد: یکی از این تجهیزات رشته تکمیلی درون چاهی در کلاس 10 هزار پی اس آی است که نقش اساسی در عملیات حفاری و تکمیل چاه های نفت و گاز ایفا می کند.
 
وی گفت: به دنبال این موفقیت، ساخت نوع 15 هزار پی اس آی این کالا به منظور استفاده در مخازن پرفشار از جمله مخزن منحصر بفرد مارون خامی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
بورد با اشاره به رونمایی از مته حفاری سایز17 و یک دوم و محفظه احتراقی توربین های گازی در این نمایشگاه افزود: طرح ساخت پمپ های فرآیندی و کمپرسورهای گازی با همکاری متخصصان این شرکت و بخش خصوصی نیز هم اکنون در دست پیگیری است.

در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت و مجموعه بزرگ صنعتی از استان خوزستان و سایر استان ها که در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت به همراه تعدادی از شرکت های زیر مجموعه چهار شرکت اصلی تابع وزارت نفت شامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران حضور دارند.

لازم به ذکر است: چهارمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان از 9 تا 12 بهمن دایر است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار