بر اساس تحقیقات انجام گرفته ،بیش از 70 درصد فروش کالاهای مصرفی مربوط به تاثیر مستقیم بسته بندی بر رفتار خرید مصرف کننده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  عضو انجمن بین المللی متخصصان بسته بندی(IOPP) در همایش خلاقیت و ماندگاری،ارمغان بسته بندی برای نشان تجاری که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد بیان کرد: از یک بسته بندی موثر نبایستی انتظار عملکردی همچون ظرف داشت،بلکه طراح بسته بندی بایستی با علم به نیازهای محصول،مصرف کننده،خرده فروش و سایر نیازهای مرتبط با بسته بندی به تمامی آنها پاسخگو باشد و همه این خواست ها را با هزینه ای منطقی و مطلوب برآورد سازد.

مهندس سپهر سرمست اظهار داشت : قطعا همکاری با متخصصان بسته بندی می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های بازاریابی بر جای بگذارد.

عضو انجمن بین المللی متخصصان بسته بندی در ادامه افزود :امروزه فن فروش انگیزشی ، به یک روش موفق و بی بدیل برای صرفه جویی در هزینه های بازاریابی تبدیل شده است.

سرمست اذعان کرد می توان با از مطالعات رفتار مصرف کننده و کاربرد آن به صورت بسته بندی کالا،موفقیت محصل را تضمین کرد.

وی در پایان اظهار داشت بهبود یا طراحی مجدد بسته بندی به مفهوم افزایش قیمت آن نیست و حتی گاهی با ایجاد تغییراتی مانند کاهش وزن بسته بندی البته با در نظر کرفتن افزایش عمر محصول و بدون صدمه ی کیفی به محصول میتوان هزینه ها را با حذف هزینه های اضافی کاهش داد./س

برچسب ها: تأثیر ، بسته ، بندی ، بر خرید ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.