رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: كاهش قیمت تمام شده و افزایش كیفیّت محصولات كشاورزی سیاستی است كه این سازمان با قرار دادن در سرلوحه فعالیت های خود برای رقابت با محصولات خارجی و رونق دادن به تولیدات ملّی در پیش می گیرد.

 

مسعود محمّدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: استفاده از تمام ظرفیت های بخش كشاورزی در تحقق شعار ' تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' ضروری است.

وی تصریح کرد: ظرفیت های كار در بخش كشاورزی بسیار گسترده است و می توان با استفاده از ظرفیت های نهفته آن در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب قدم های اساسی برداشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره ای به ظرفیت های نهفته در بخش های مختلف کشاورزی ادامه داد: حوزه های دام، شیلات، زنبورداری، كرم ابریشم، زراعی و گلخانه ای از جمله بخش هایی است كه می توان با برنامه ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت های نهفته آنها تولید داخلی را افزایش و موقعیت های شغلی را فراهم نمود.

محمّدیان نقش یافته های تحقیقاتی را در افزایش تولید موثر دانست و یادآور شد: وارد كردن یافته های تحقیقاتی جدید به عرصه های مختلف كشاورزی از جمله برنامه هایی است كه این سازمان در سال جدید برای ارتقای تولید در سطوح كشاورزی و حمایت از سرمایه گذاری های این بخش پیاده خواهد كرد.

وی افزود: زمینه های سرمایه گذاری در بخش كشاورزی نیز در حال احصاء شدن است تا بتوانیم ضمن حمایت از سرمایه ایرانی، ایجاد كار و ارتقای سطح تولید را تضمین كنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن اشاره ای به فرآوری محصولات کشاورزی اظهار داشت: حمایت از صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات كشاورزی به عنوان یكی از بخش های مهم این سازمان می توان به رونق گرفتن تولید داخلی كمك كرد.

محمّدیان با بیان نقش مثبت حمایت از کشاورزی و کاهش واردات محصولات غذایی تاکید کرد: كشاورزی بخشی است كه می توان با حمایت از آن علاوه بر تامین نیازهای داخلی، افزایش صادرات غیرنفتی محسوس خواهد بود./س

برچسب ها: تولیدات ، ملّی ، کیفیّت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.