معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی گفت: 11 طرح آبخیزداری در دهه فجر امسال در این استان به بهره برداری می رسد.

نوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این طرح ها در شهرستان های آشتیان، دلیجان، تفرش و ساوه به بهره برداری می رسند.

وی گفت:: این طرح ها شامل سه مورد بند سنگی ملاتی با حجم یكهزار و 150 مترمكعب و دیوار ساحلی به حجم 830 مترمكعب در حوزه های آبخیز دوریدان و مشهد اردهال شهرستان دلیجان است.

معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی بیان كرد: شش بند سنگی ملاتی نیز در حوزه های آبخیز در بروشهری شهرستان تفرش با حجم یكهزار و 950 مترمكعب به بهره برداری می رسد.

نوری توضیح داد: همچنین یك بند خاكی نیز در حوزه آبخیز مراغه شهرستان ساوه با حجم عملیات خاكی 18هزار و 200 مترمكعب اجرا می شود.

وی خاطر نشان كرد: ریپ راپ 900 مترمكعبی در حوزه آبخیز شهری و یك بند سنگی ملاتی به حجم 355 مترمكعب در شهرستان آشتیان از دیگر طرح های این اداره كل است.

معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مركزی افزود: این طرح ها با اعتباری حدود پنج میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

نوری ادامه داد: با اجرای عملیات آبخیزداری درحوزه های یاد شده سالانه بیش از 260 هزار مترمكعب از هرز آب ها كنترل و جذب سفره های زیرزمینی می شود.

وی اضافه كرد: همچنین با اجرای این طرح ها سالانه بیش از یكصد هزار مترمكعب رسوب كنترل می شود./س

برچسب ها: آبخیزداری ، طرح ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.