استاندار خوزستان از آماده شده 10 هزار و500كلاس مدرسه برای اسكان میهمانان نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر سید جعفر حجازی در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی وكاروانهای راهیان نور در میهمانسرای شهید رجایی اهواز افزود: در سال گذشته بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر از یادمان های استان بازدید نمودندكه با توجه به بارش های خوب امسال وطبیعت سرسبزتر استان درایام نوروز ، پیش بینی می شود میهمانان نوروزی و راهیان نور بیشتری از استان بازدید كنند.

وی ادامه داد: برابرآمار ثبت شده در سال های 85-84 نزدیك به 400 هزار نفر ازاین یادمان ها بازدید كردند واین تعداد درسال 91 به تعداد 4 میلیون و 200 هزار نفر رسید كه 60 درصد آن راهیان نور و 40 درصد بقیه هم بصورت خود جوش بوده است .

حجازی افزود: پیش بینی می شود امسال تعداد بازدید كنند گان از استان خوزستان به مرز 5 یا 6 میلیون نفر هم برسد كه در این صورت خدمات دهی به این تعداد بازدید كننده و در كنار آن نیز وجود میهمانان نوروزی در این ایام نیاز به عزم جدی استان دارد.

وی با بیان اینكه قبلا از اعتبارات فرهنگی كمك های خوبی برای رسیدگی به اسكان و سایر مسایل مرتبط با راهیان نور می شد ، ادامه داد: متاسفانه این اعتبارات امسال حذف شده ولی برابر توافق های بعضی از وزارتخانه ها مانند نفت و یا راه و شهرسازی بناست از منابع داخلی كمك هایی درنظر بگیرند.

استاندار خوزستان خواستار حمایت بیشتر دستگاههای ملی از جمله معاونت هماهنگی امور عمرانی وزارت كشور و شهرداریها درتزریق منابع بمنظور ارائه خدمات به بازدید كنندگان ازاستان خوزستان شد.

وی گفت: برابر توافق های بعمل آمده با وزارت كشور ، مقرر شده شهرداریهای كلانشهرها هر یك ارائه خدمات به یك یا دو یادمان دفاع مقدس دراستان خوزستان را برعهده بگیرند تا شهرداریهای شهرهای مجاور یادمانها ، بتوانند به ارائه خدمات متعدد از جمله نظافت در مسیر یادمان ها و...بپردازند.

حجازی ادامه داد: برای ارائه خدمات به راهیان نور و میهمانان نوروزی تعداد شش كمیته از جمله اسكان ،پشتیبانی ، امنیت ، اطلاع رسانی و تبلیغات از هفته آینده فعالیت خود را درخوزستان آغاز می كنند.

استاندارخوزرستان افزود: امیدواریم با یك سری اقداماتی كه در توسعه زیرساخت ها شده و با توجه به آماده سازی مدارس ، سالن ها،كمپ های چادری در شهرها در فاصله 15اسفند تا آخر فروردین ماه میزبان خوبی برای هموطنانمان باشیم. /س
برچسب ها: اسکان ، مهمان ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.