قانونگذاران ايالتي "آركانزاس" پس از بحث و جدل بسيار با ورود اسلحه به كليساهاي آن ايالت و "پنهان" نمودن آن در محل عبادت موافقت نمودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي ، قانونگذاران سنا از ايالت آركانزاس اقدام خود را با طرح بهانه افزايش "امنيت شخصي" توجيه كرده اند. اين قانون تحت عنوان قانون "حفاظت از كليسا" مطرح شده است. پيش از اين "برايان كينگ" سناتور جمهوريخواه ايالت آكانزاس اين لايحه را پيشنهاد داده بود. در اين قانون آمده است "مجمع عمومي ايالت آركانزاس تشخيص داده است كه امنيت شخصي به يكي از موارد پراهميت تبديل شده است. طبق اصل دوم قانون اساسي آمريكا كه حق حمل اسلحه از سوي هر شهروندي تضمين شده است و طبق قانون اقدام فوري يك شهروند آمريكائي بايستي حق حمل و استفاده از سلاح گرم را در كليسا نيز داشته باشد تا از طريق آن از امنيت شخصي و فردي خود محافظت بعمل آورد."
در صورتيكه كه اين لايحه تبديل به قانون شود تنها ايالت آركانزاس خواهد بود كه اجازه خواهد داد پاي سلاح گرم به كليساها و مراكز عبادت آمريكا نيز كشيده شود. اين لايحه نخست بايستي به تصويب مجمع نمايندگان برسد و در صورت موافقت فرماندار دموكرات ايالت آركانزاس به قانون اجرايي تبديل خواهد شد .




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار