خوزستان با 14 ورزشكار در بازي‌هاي بومي و محلي منطقه جنوب و جنوب‌غرب كشور شركت مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ داوود جباري، دبير هيات ورزش‌هاي سنتي، بومي و محلي استان اظهاركرد: اين مسابقات از چهارشنبه تا جمعه (هجدهم تا بيستم بهمن‌ماه) در بوشهر برگزار مي‌شود.

 

وي ادامه‌داد: علاوه بر خوزستان، استان‌هاي فارس، اصفهان، كهگيلويه‌وبويراحمد، هرمزگان، بوشهر، كرمان، يزد، لرستان، سيستان‌وبلوچستان و چهارمحال‌وبختياري در دو بخش آقايان و بانوان و در دو قسمت رقابتي و نمايشي شركت خواهند كرد.

 

دبير هيات ورزش‌هاي سنتي، بومي و محلي خوزستان بيان‌كرد: در اين بازي‌ها بانوان در قسمت رقابتي در رشته‌ هفت‌سنگ مسابقه خواهند داد و آقايان در قسمت نمايشي، بازي‌هاي بومي و محلي استان را كه شامل الختر، چوب‌بازي و كلاه وريان است را اجرا خواهند كرد.

 

وي اضافه‌كرد: 11 ورزشكار به همراه سه نفر از نوازندگان موسيقي محلي استان از شهرستان‌هاي ايذه، باغملك و سوسنگرد در قالب تيم استان در اين مسابقات شركت مي‌كنند.

 

جباري با اشاره به اين‌كه اجراي بازي‌هاي محلي باعث شادابي و طراوت جوانان مي‌شود، گفت: اين مسابقات با هدف احياي بازي‌هاي بومي و محلي در استان‌هاي كشور است و علاوه بر آن هر استان مي‌تواند لباس و آداب استان خود را به نمايش بگذارد./س
برچسب ها: حضور ، مسابقات ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.