رییس سازمان سینمایی گفت: امیدواریم همانطور که سیمرغ پس از سه دهه قاب نشینی از صدر عبور کرد و در فضا بال گشود سینما با اتکا به آرمان بلند اسلامی در فضای اندیشه و تعالی اوج بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، جواد شمقدری ریاست سازمان سینمایی ضمن عرض سلام و خیرمقدم به میهمانان این مراسم گفت: ایام مبارکی است همزمان با میلاد پیلمبر ما شاهد 32 سالگرد انقلاب اسلامی در سینمای ایران هستیم. در دهه چهارم باید آینده و افق خوبی را پشت سر بگذاریم و باید در نظر داشته باشیم که افت و خیزها و نقاط قوت و ضعف را چگونه ارزیابی کنیم.
وی با اشاره به ویژگی ها و خصیصه های این افق و چشم انداز گفت: سینمای ایران یک پدیده قابل اعتنایی است که در عرصه داخل و خارج جایگاه ویژه ای دارد و همچنین ظرفیت و توان محتوایی و نیروی انسانی مهارت شایسته ای در اختیار سینما قرار داده است.
شمقدری به  وضعیت دنیای امروز اشاره کرد و ادامه داد: اهتمام و جدیت مدیریت کنونی جهان به دنبال محور فرهنگ ها و هویت اصیل است که ایران اسلامی و مقاومت و بیداری که در عرصه جهانی شاهد آن هستیم در معرض تهاجمات قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه سینما دارای پیام و اثرگذاری است، گفت: ماهیت سینما تحمیلی است که باید آن را شناخت. در حقیقت ماهیت سینما سرگرمی است که نیاز به کسب اعتبار و پول دارد و باید از ارزش های فکری و فنی برخوردار باشد.
رییس سازمان سینمایی افزود: امیدواریم همانطور که سیمرغ پس از سه دهه قاب نشینی از صدر عبور کرد و در فضا بال گشود سینما با اتکا به آرمان بلند اسلامی در فضای اندیشه و تعالی اوج بگیرد./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار