طلعت عبدالله دادستان کل مصر خواستار دستگيري تمام اعضاي گروه تروريستي موسوم به «ائتلاف سياه» در مصر شد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الحره ؛ با فرا رسيدن دومين سالگرد پيروزي انقلاب مصر در 25 ژانويه ناگهان گروهي به نام «ائتلاف سياه» ظاهر شد و اعلام کرد مي خواهد با اخوان المسلمين مبارزه کند. آنها اين شعارها را سر مي دادند که «مجازات چشم را با چشم و مجازات دندان را با دندان خواهيم داد و اخوان المسلمين گروهي ظالم است». جوانان نقابدار اين جريان تاکيد مي کنند منتظر گسترش عدالت در کشورشان هستند و مي خواهند اهداف انقلاب مصر را که تا به حال اجرا نشده است اجرا کنند.

يکي از اعضاي ائتلاف سياه در مصاحبه با گزارشگر شبکه الحره گفت : ما در ميدان التحرير 100 روز است که تجمع کرديم اما هيچ پيشرفتي در رفتار رئيس جمهور نديديم. علاوه بر آن شما درگيريها و کشتارهاي ميدانهاي اصلي شهرها را ديده ايد. دائما مي شنويم که مي گويند دستور اخوان المسلمين است . مگر آنها چه کساني هستند؟ ما خود آزاد هستيم حتي اگر يک يا دو يا سه هزار نفر از ما کشته شود مردم مصر همچنان پابرجا خواهد ماند.

 هنوز اهداف اين جريان معلوم نيست اما برخي از حمايت کنندگان و اعضاي آنها ادعا مي کنند که خواستار حمايت تظاهر کنندگاني هستند که مسالمت آميز تظاهرات مي کنند.
محمد طارق کارشناس سياسي مي گويد: آنها ادعا مي کنند ما با پليس يا نيروهاي امنيتي مشکلي نداريم اما وظيفه ما فقط حفاظت از جان تظاهر کنندگاني است که به طور مسالمت آميز راهپيمايي مي کنند. مشکل اصلي ما با گروهي است که حاکم کشور هستند و تلاش مي کنند همچنان بر سر قدرت بمانند.

 ائتلاف سياه از جواناني با لباس سياه تشکيل شده است که نقاب بر صورت خود زده اند که نه شعار مي دهند و نه آواز مي خوانند و نه فرياد سر مي دهند بلکه فقط بر طبلها مي کوبند . اهداف آنها طبق ادعاي خود آنها تحقق آزادي براي انسان و مبارزه با فساد و ويران کردن قدرتي است که اخوان المسلمين براي خود تصاحب کرده اند. اين در حالي است که اخوان المسلمين گروه موسوم به ائتلاف سياه را گروهي براي سرنگوني دولت مصر مي دانند.

محمود ابوالعينين عضو کميسيون قانوني حزب آزادي و عدالت مصر گفت : ائتلاف سياه ، ابزار و وسايلي سياه هستند که داراي اهدافي سياه براي مردم مصر هستند . آنها سرنوشت سياهي براي مردم مصر مي خواهند ولي به اميد خداوند سرنوشت خود اين ائتلاف ، سياه خواهد شد.
پديدار شدن ائئلاف سياه نگران کننده است زيرا آنها مدعي اند بايد در مقابل دولت ايستاد هر چند در رويارويي با دولت از سلاح استفاده شود و اين رويارويي تا سرنگوني دولت کنوني مصر ادامه خواهد داشت.البته گروه دولتي ديگري براي تصدي اين ائتلاف تشکيل شد. بنابراين تحليلگران معتقدند اين ائتلاف با گروه دولتي ضد آن ، مصر را به خشونتها و درگيريها خواهند کشاند. از اين رو دولت مصر بايد با اجراي قانون هر دو گروه مخالف هم را با اجراي قانون کنترل کند .


                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: دادستان ، مصر ، سیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار