انسان ها در تاریخ بشریت همانند مهره های دومینو یکی از دیگری تا انتها تاثیر می پذیرند.

هدی امین لاری کارگردان اثر نمایشی دومینوی الهی که در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرد در خصوص قصه این اثر نمایشی به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: دومینوی الهی قصه شهری روایت می کند که در آن شهر تمام پاهای انسان های به مدت هزاران سال به یک اندازه بوده است یک روز صبح همه پس از بیدار شدن می‌بینند پاهایشان بزرگ شده و متوجه می شوند این اتفاق نشان از وقوع یک طوفان است.
وی افزود: این نمایش به طور کامل پرداخت موزیکال شده و به نوعی یک اوپرت کامل است که اجرا را به جلو می برد.
امین لاری تصریح کرد: به نظرم تاریخ بشریت مثل مهره های دومینوست که دائم یکی از دیگری تاثیری می گیرد این فضا در قالب فانتزی کامل پیش می رود.
وی در خصوص اجرا در کارگاه نمایشی و شرایط این سالن بیان داشت: ما تئاتری ها یاد گرفتیم با شرایط کنار بیائیم برای اجرای این اثر بسیاری از مولفه ها را حذب کردیم و مقداری نیز به آن اضافه شد.
وی ادامه داد: محدودیت دکور مساله ای بود که در کارگاه نمایشی داشتیم اما فضا به این خاطر که ارتباط بیشتر و بهتری با مخاطب داشت و موسیقی زنده نیز نزدیک مخاطب قرار داشت از شرایط خوبی برخوردار بود.
این کارگردان با اشاره به این که این متن را 14 بار بازنویسی کرده است، اظهار داشت: این اثر موزیکال است در چنین اثری دیالوگ ها کم کم باید به آوا ترانه تبدیل شوند که البته برون مایه تحلیلی هم احتیاج دارد که مسئله بسیار مهمی است.
وی خاطرنشان کرد: فضای جشنواره فرصت بسیار خوبی برای تعامل هنرمندان با هم است همیشه هدف کلی از تئاتر ارتباط با مخاطب بوده اما اجراها در جشنواره آن طور که باید مناسب نیست و به نظرم نمی‌توان محک درستی داشت.
گفتنی است، سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر 12 بهمن به کار خود پایان می‌دهد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار