قصه نمایش "پروانگی" با توجه به برخورداری از یک خط داستانی و موقعیت مکانی یک آسایشگاه اعصاب و روان تاثیر جنگ بر روی انسان ها را بررسی می کند.

عامر مسافر کارگردان اثر نمایشی "پروانگي" که در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شکرت کرده است در گفتگو با خبرنگار حوزه  تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اولین تجربه کارگردانی خود گفت: "پروانگی" حاصل اولین تجربه کارگردانی من است پیش از این نیز بارها در جشنواره فجر در مقام هایی چون طراح حرکت حضور داشتم اما در این مقام بسیار سنگین تاکنون تجربه نداشتم که بسیار سخت است.
وی افزود: تب و تاب جشنواره فجر لذت بخش است اما التهاب و نگرانی های زیادی وجود دارد. اولین اجرای ما‌ ‌آخرین تمرین مان بود که خوشبختانه همه چیز اما در دقیقه و لحظه آخر با هم هماهنگ شد.
مسافر در خصوص اجرا در سالن چهارسو ادامه داد: من از ابتدا قرار نبود در این سالن اجرا داشته باشم اما زمانی که متوجه این اتفاق شدم برایم جای بسی خوشحالی است زیرا سالن چهارسو بسیار بزرگ است این بزرگی نه از نظر مقیاس بلکه آثار بسیاری از بزرگان تئاتر در آن اجرا شده است.
این کارگردان در خصوص قصه "پروانگی" بیان کرد: "پروانگی" به تاثیر جنگ بر روی انسان ها می پردازد در این نمایش مردی به دنبال قابله برای به دنیا أوردن فرزندش می رود اما وقتی بر می گردد با خانه ای که بر اثر بمباران خراب شده برخورد می کند و فضای کار یک آسایشگاه اعصاب و روان است.
مسافر در خصوص برنامه اجرای عمومی این نمایش اظهار داشت: پیش از این بخشی به نام چشم انداز وجود داشت که به نوعی تصنیف اجرای عمومی نمایش ها بود اما اکنون در این خصوص اطلاعی ندارم.
وی افزود: در رابطه با اجرای نمایش ما قولی داده نشده با توجه به این که شرایطی که در آن هستیم نیز سخت است امیدوارم تمامی آثار شرکت کننده در جشنواره فجر که بزرگترین اتفاق تئاتری ایران است تضمین اجرای عمومی داشته باشند.
گفتنی است، "پروانگی" به نویسندگی علی افضل و کارگردانی عامر مسافر در چهارمین روز جشنواره سی و یکم میهمان تالار چهارسو بود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.