وزير امور خارجه کشورمان روابط جمهوري اسلامي ايران با عمان را در سطحي بسيار گسترده دانست و گفت: مقامات اين کشور بنا به درخواست ما به بسياري از مسائل ورود پيدا کرده و با درايت آنها را حل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "علي اکبر صالحي" در ديدار با "بن‌علوي" وزير امور خارجه عمان گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران و عمان، روابط بسيار ويژه‌اي است و ما بهترين روابط سياسي با اين کشور را داريم.

وي ادامه داد: ما تا به امروز شاهد رشد روز افزون روابط اقتصادي، تجاري ميان مردم اين دو کشور هستيم و جمهوري اسلامي ايران همواره از پادشاه عمان تشکر مي‌کند، چرا که در مواردي بنا به درخواست ما در آن مسئله ورود کرده و توانسته برخي از مسائل را با درايت خود حل و فصل کند.

رئيس دستگاه ديپلماسي خاطرنشان کرد: آزادي "نصرالله تاجيک" که شش سال حبس در انگليس بود با کمک مقامات عماني صورت گرفت.

وي ادامه داد: امروز بحث‌هاي مفصلي در مورد مشکلات منطقه و عرصه بين‌الملل صورت گرفت، چرا که تحول منطقه بسيار حساس بوده و نيازمند رايزني‌هاي مستمر است تا حادثه‌اي در منطقه رخ ندهد.

وزير امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما اين است که تحولات به گونه‌اي پيش برود که صلح و ثبات منطقه تضمين شود و کشورهاي منطقه بدون دخالت کشورهاي خارجي، مشکلات خود را حل کنند.

صالحي در پايان، راه‌اندازي خطوط هوايي ايران و عمان را يکي از نمونه‌هاي بارز گسترش روابط ميان اين دو کشور دانست.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: صالحی ، عمان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار