مسئول گازرسانی به پروژه‌های طرح مهر با تاکید بر این‌که همچنان با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، گفت: با این وجود تا پایان سال به 450 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر گازرسانی خواهد شد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛محمد امیرخانی افزود: هنوز هم مشخص نیست منابع مالی مورد نیاز برای اجرای انشعابات گاز در سایت‌های مسکن مهر باید چگونه تامین شود، اما با این وجود با توجه به اهمیت این طرح برای دولت از هر راهی برای اجرای پروژه‌های گازرسانی به پروژه‌های این طرح استفاده می‌کنیم.

 وی با تاکید بر این‌که برای دهه فجر برنامه ویژه‌ای داریم، تصریح کرد: هر چند از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون برای گازرسانی با مشکلات مالی رو به رو بوده‌ایم، اما تعهد کرده‌ایم که ماموریت‌های محول شده را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر گازرسانی به پروژه‌های مسکن مهر یکی از اولویت‌های صنعت نفت است و با توجه به اهمیت این مساله، گازرسانی به ۸۵ هزار از واحدهای مسکن تهران که مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی نیز است در برنامه قرار دارد.

امیرخانی با اشاره به این‌که گازرسانی به بخش زیادی از این واحدها به اتمام رسیده است و در دهه فجر به متقاضیان واگذار خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه تا پایان سال به ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر گازرسانی خواهد شد.

مسئول گازرسانی به پروژه‌های طرح مسکن مهر در ادامه با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی قول داده که مشکلات مالی برای اجرای پروژه‌های گازرسانی به طرح مذکور را تا چند روز آینده برطرف کند، گفت: یکی از موانع گازرسانی به طرح مسکن مهر به عملکرد سایر دستگاه های خدمات رسان نظیر آب و برق برمی‌گردد، چراکه به دلیل ایمنی بعد از اجرای این انشعابات می‌توانیم زیرساخت‌های گازرسانی به پروژه‌ها را انجام دهیم.

امیرخانی یادآور شد: در بسیاری از پروژه‌ها گازرسانی صورت گرفته است و المک گاز آماده نصب است، اما تنها به شرطی به این واحدها کنتور می‌دهیم که سازمان نظام مهندسی تاییدیه‌های مربوط به واحد مسکونی را به ما بدهد، در این صورت ظرف ۷۲ ساعت کنتور گاز نصب می‌شود.
وی با اعلام این‌که در حال حاضر مشکل شدید مالی داریم، افزود: تا امروز این مشکل برطرف نشده است، البته در مذاکراتی که با وزیر راه داشته‌ام، وی قول مساعد برای استفاده از تمام ابزارهای قانونی جهت رفع این مشکل را داده است.
برچسب ها: گاز ، مسکن ، مهر ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار