"مشاور رئيس جمهور" گفت: دولت ما براي شرکت در ریاست جمهوری آینده هیچ بحثی نکرده و در حال حاضر صرفا دنبال کار خودمان هستیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگارن، "میز انتخابات اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل" که چندي پيش در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 92 از سوي دانشجويان اين اتحاديه تشکیل شد، در ديدار سوم خود با "مجتبي ثمره هاشمي"  مشاور رئیس جمهور به بحث و گفتگو در ارتباط با مسايل روز کشور و انتخابات رياست‌جمهوري پرداخت.

مجتبي ثمره هاشمی در ابتدا با بیان ویژگی‌هایي از پیامبر اسلام به عنوان الگويي رفتاري براي رييس جمهور اظهار داشت: رئیس‌جمهوري نیز باید غمخوار مردم، شجاع، رئوف، اميد دهنده به مردم بوده و پتانسیل لازم را براي اجراي امور داشته باشد.

وی در ادامه به تحلیل وضعیت کنوني کشور اشاره و تصريح کرد: با عدم تغيير و تحول در اصل آرمان‌های انقلاب و تداوم کينه‌ورزي دشمنان براي سقوط نظام، باز هم شاهد اين قبيل رفتارها عليه جمهوري اسلامي هستيم.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به بسط و گسترش انقلاب اسلامي در جهان گفت: امروز مخاطبان اصلي نسبت به انقلاب در جهان، مردم هستند و به همين خاطر، دشمنان در هر زماني به اعمال فشار عليه ملت و نظام خواهند پرداخت.

وي با بيان اينکه در دنيا بیداری‌های مردمي در حال رخ دادن است، تشريح کرد: اگرچه بيداري اسلامي در خاورمیانه انگیزه‌های الهی داشته اما در برخی از مناطق جهان نیز این بیداری به دنبال آرمان‌هایی چون آزادی و رهایی از استکبارند و این انگیزه اسلامی نیست، بلکه حرکت بر اساس فطرت‌هایشان است و بايد گفت این افراد به آرمان‌های جمهوری اسلامی معتقد بوده و به آن احترام می‌گذارند.

هاشمي با بیان اینکه هنوز  تعابير دشمن عليه انقلاب تغییر پیدا نکرده، افزود: قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی و فروپاشی حکومت‌هاي استکباري باعث شده که دشمن به تبلیغ آرمان‌ها و استراتژی‌های خود نپردازد، چرا که در اين زمينه حرفی براي گفتن ندارد.

مشاور رئیس جمهور ابراز داشت: با توجه به عدم تغيير در جبهه‌های سیاسی داخل کشور و ريزش برخی از جناح‌ها، برخي از افراد از موضع انقلابی فاصله گرفته‌اند.

وي افزود: از تغيير موضع‌ برخی از گروه‌های سنتی مدافع نظام و انقلاب! تعجب مي‌کنم و شکستن  باورهای ذهنی بسیار سخت مي‌شود، باور نمی‌کنیم فلانی که سابقه مبارزاتی دارد این مواضع را بگیرد و بايد گفت دولت با حضور این گروه‌ها  هم به کار خود ادامه می‌دهد.

هاشمي در ارتباط با مواضع دولت کنوني در انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: دولت ما بر روی ریاست جمهوری آینده هیچ بحثی نکرده و صرفا دنبال کار خودمان هستیم.

مشاور رئیس جمهور  به نکاتي در ارتباط با انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد و بيان داشت: شناسايي سازماندهی آرماني- سیاسی جبهه‌ها، مشخص‌سازي مواضع مختلف در مورد گفتمان انقلاب اسلامی و اطاعت از مقام معظم رهبری از نکات قابل ذکر در اين زمينه است.

وي در تشريح مواضع مختلف در مورد گفتمان انقلاب اسلامي گفت: در برخی موارد اين گفتمان کم‌رنگ‌تر و در برخی ديگر پررنگ ترشده، ولی هيچ تغییري نکرده، لذا بايد مشخص کنيم که در حال حاضر به کدام آرمان نیاز بیشتری داریم.

هاشمي افزود: با اينکه در حال حاضر مسئله جديدي در آرمان‌ها پيدا نمي‌کنيم ولي بايد بتوانيم ميزان اجراي معیارها را بسنجيم، مثلا امروزه بايد با بررسي "عدالت" که از آرمان‌های اصلي پیامبران بوده به اين مسئله پي ببريم که دولت تا چه حد به این عدالت نزدیک شده‌ و دولت بعدی باید چند گام دیگر در این عرصه بردارد؟

وی ابراز داشت: به طور مثال بحث قانون 44 تا حدودی انجام شد و برخی سرمایه‌ها به بخش خصوص واگذار شد، امروز باید بررسی شود که این نهادها تا چه حد خوب کار می‌کنند و با مردم چگونه برخورد می‌کنند؟ آیا سپردن این سرمایه‌ها به بخش خصوصی توانست کارایی را افزایش دهد؟ اگر نه برای واگذاری بخش‌های دیگر باید دولت تدابیر دیگری را در نظر داشته باشد؟

مشاور رئيس‌جمهور اضافه کرد: نباید این بخش‌ها و سرمایه‌ها پلی برای دستیابی افراد به قدرت باشد و بعد از به دست آوردن این سرمایه‌ها به سیاسی‌کاری بپردازند.

هاشمي در ادامه با اشاره به فرمايشات رهبري به عنوان راهنما در مسير تصريح کرد: پیکان دشمن و اصناف داخلیشان به سمت "مقام معظم رهبری" است لذا ما باید با هوشیاری کامل به گونه‌ای عمل کنیم که در دام دشمن نیافتیم و باید با دقت به نحوه عملکرد رهبري در "فتنه 88"مقام معظم رهبری را به عنوان معیار خود قرار دهيم.

مشاور رئیس جمهور در ادامه به بحث "هدفمندي يارانه‌ها" اشاره و افزود: اجراي هدفمندي يارانه‌ها نيازمند انجام کارهای بیشتری است و بايد گفت اگر وقایع و مشکلات 5 ماهه اخیر را ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها بدانيم بی‌انصافی است.

هاشمي صرفه‌جويي در بنزين را از مزاياي اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها عنوان و تاکيد کرد: اگر در اين چند سال هدفمندی صورت نمی‌گرفت، ما اکنون باید 18 میلیارد دلار اضافی برای بنزین مصرفی می‌پرداختیم، برای کشور اين مسئله ناممکن و ما در همین یک مقوله زمین می‌خوردیم، اما اکنون به همین میزان صرفه‌جویی می‌کنیم.

وي افزود: اينکه برخي مي‌گويند اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از سوي دولت به خاطر "انتخابات" است؛ درست نیست چرا که رئیس جمهور از ابتدا به دنبال این طرح بود و موضوع تازه‌ای نیست که بخواهد از اين طريق براي شرکت در انتخابات سال آينده، بهره‌برداری سیاسی کنند.

مشاور رئيس جمهور در پايان خاطرنشان کرد: نکته‌ای که دانشجويان باید براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري مد نظر داشته باشند تبيين شاخص‌هاست و نه پرداختن به مصداق و بررسی افراد و بهتر است که افراد را با شاخص‌ها تطبيق دهند شاید خداوند به برکت کارهای خالصانه و "انقلاب اسلامی" فردی را پیش روی ما قرار داد که به شاخص‌ها نزدیکتر و ما تا به حال به وی توجه نکرده باشیم

لازم به ذکر است، اتحاديه اسلامي دانشجويان مستقل با تشکيل ميز انتخاباتي و دعوت از 50 نفر شخصيت‌ و مسئول سياسي به بحث و تبادل نظر در مورد مسايل روز و انتخابات آتي خواهند پرداخت. تاکنون عليرضا زاکاني و محمدباقر لنکراني در جمع  دانشجويان اتحاديه اسلامي مستقل حضور داشتند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، دولت ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار