آیت الله نوری همدانی تاسیس حکومت اسلامی را دستاورد نهضت امام خمینی دانست و بر حفظ آن تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن دوازدهم بهمن، افزود : این روز یکی از روزهای سرنوشت ساز و ماندگار برای ملت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) در باره لزوم شناخت حق والی بر مردم و حقوق مردم بر والیان تصریح کرد: یکی از حقوق والیان بر ملت این است که دستاورد فعالیت های آنان و انقلاب شان ر ا بشناسند و ملت ایران امروز باید ره آورد نهضت امام خمینی را بیش از پیش بشناسد و در حفظ آن ایستادگی کند.

وی با اشاره به دیدار دکتر هیکل نویسنده مصری با امام خمینی در پاریس اظهار داشت : وی در این ملاقات به امام خمینی (ره) گفته بود / پیش از شما آیت الله کاشانی قیام کرد و شاه را فراری داد ولی آمریکائیان شاه را دوباره برگرداندند و آیت الله کاشانی را کنار زدند فکر نمی کنید این بار نیز امریکائیان شاه را برگردانند؟ که امام راحل به هیکل جواب داد « آیت الله کاشانی و فعالیت هایش مورد پسند و قبول ما است ولی او انقلاب و همه تمرکز خود را بر صنعت نفت خلاصه کرد و از طرف دیگر چون مردم آمادگی نداشتند به شکست انجامید، اما قیام ما برای اسلام است و در مدت ده سال مردم را آماده این قیام کرده ایم بطوری که در همه شهر ها صدای الله اکبر به گوش می رسد و خود را برای جانفشانی مقابل گلوله ها می آورند و این تفاوت اساسی حرکت ما با قیام آیت الله کاشانی است.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید طلاب و روحانیون و همه مردم به آن توجه داشته باشند ره آورد نهضت امام خمینی(ره) که یکی از آن تاسیس حکومت اسلامی و ولایت فقیه و بیداری امت اسلامی و تمام مستضعفان جهان است آن است که مسلمانان در یک صف واحد در مقابل استکبار و ظلم بایستند ./س

برچسب ها: قم ، لزوم ، حفظ ، دستاورد ، امام خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.