رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران خبر داد: 80 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک شامل خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت ها است.

مهندس رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه زندگی در کلانشهری مثل تهران تحت شعاع آلودگی هوا قرار گرفته است چراکه آلودگی هوا سبب افسردگی، بیماری های روحی و مواردی از این دست می شود زمانی که آلودگی هوا به سطح هشدار می رسد مسئولین دست به کار شده و با طرح های تشدیدی سعی در کاهش آلودگی دارند اما آیا در طول سال نیازمند این پیگیری ها برای کاهش آلودگی هوا نیست.

وی افزود: قانون به صراحت اعلام کرده است که خودروهای فاقد معاینه فنی باید توقیف و از رفت آمد آنان جلوگیری شود.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران تأکید کرد: در آلودگی هوا نقش داریم و باید با همکاری بیشتر دستگاه ها، ارتقا کیفی خودروها از استاندارد یورو 2 به 4 و بهتر شدن سوخت، افزایش حمل و نقل عمومی و توسعه متروی شهری آلودگی هوا را کاهش دهیم.

وی با اشاره به 12 مرکز معاینه فنی و 38 خط مکانیزه در سطح تهران ادامه داد: ما در ستاد مرکزی معاینه فنی آمادگی ارائه خدمات به شهروندان محترم را داریم و در این مراکز 7 تست مهم همچون تست آلاینده های زیست محیطی و ترمز که از اصلی ترین موارد ایمنی خودرو است را انجام می دهیم و همچون یک پزشک نشان می دهیم که خودروی شما چه مقدار دارای استانداردهای امینی و زیست محیطی است و در ضمن دو مرکز بیهقی و الغدیر در ایام تعطیل نیز آمادگی ارائه خدمات به شهروندان را دارد.

مهندس رضوی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا جز به دست خود ما و همت مسئولین برطرف نخواهد شد و وقت عمل است نه شعار چراکه کوتاهی در این امر ما را در قبال میراثی که برای آیندگان برجای می گذاریم مسئول قرار می دهد./ز


برچسب ها: آلودگی ، معاینه ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار