مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه، گفت: توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی از موثرترین راهبردهای نظام زندانبانی اسلامی در توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان برای بازگشت شرافتمندانه و مستعد به جامعه است.




به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از (ایسنا)  اژدر اسدبیگی در جلسه کمیته اشتغال و حرفه‌آموزی استان، توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان در سطح زندان‌ها را از مهمترین مولفه‌های ستاد کاهش آسیب عنوان و بر ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال زایی تاکید کرد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: فراگیری آموزش‌های شغلی و حرفه آموزی و پرکردن اوقات فراغت مددجویان می‌تواند در کاهش مشکلات آنان موثر و زمینه حضور آنها را در فعالیت‌های اجتماعی و ورود به بازار کار در پی داشته باشد.

اسدبیگی افزود: فراهم ساختن بستر مناسب حرفه‌آموزی و توانمندسازی شغلی مددجویان و ایجاد فرصت اشتغالزایی از موثرترین و کارآمدترین راهکارها در بازاجتماعی نمودن آنان برای ورود مجدد به جامعه است.

رییس شورای اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های استان اضافه کرد: تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها بدون توجه به توانمند سازی شغلی مددجویان متصور نیست و بایستی از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در این خصوص بهره‌گیری و با جلب حمایت و همکاری سازمان‌های ذیربط زمینه توسعه و گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغالزایی در سطح زندان‌ها فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: اجرای برنامه‌های حرفه آموزی و اشتغال از راهبردهای نظام نوین زندانبانی اسلامی درجهت ارتقاء مهارت شغلی و خود باوری مددجویان و اجتناب ناپذیر است.

وی توجه به توسعه و افزایش فضاهای آموزشی و ایجاد تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در زمینه آموزش رشته‌های مورد نیاز بازار کار و همچنین رایزنی با حوزه‌های قضایی استان در خصوص اعطای رای کار به مددجویان را بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: هر چقدر در جهت افزایش مهارت شغلی و اشتغالزایی مددجویان سرمایه گذاری گردد به همان نسبت احتمال گرایش به جرم و بازگشت مجدد آنها به زندان کاهش خواهد یافت./م

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.