صنعت گردشگري در مصر با آغاز موج خشونت ها و درگيري اخير در قاهره و ساير شهرهاي مصر با افت شديدي مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، طبق گزارشات رسيده در اثر اين درگيري ها برخي از هتل هاي كشور مصر آسيب ديده اند و گردشگران خارجي بسياري از آن كشور فرار كرده اند.

دوشنبه شب هتل "اينتركنتينانتال سميراميس" مورد حمله افرادي نقاب پوش قرار گرفت و مورد آسيب قرار گرفت.

همچنين ساير هتل هاي لوكس قاهره نيز هدف حمله قرار گرفته اند. يكي از محافظان هتل مذكور گفته است كه "ما در شب سه شنبه و با اوج گرفتن درگيري ها از ايستگاه پليس قصر النيل دستور گرفتيم كه مانع از ورود افراد جديد به هتل شويم." 

وزير گردشگري مصر نيز اظهار داشته كه از زمان آغاز انقلاب مصر آن كشور كاهشي 11 درصدي در ميزان ورود جهانگردان خارجي را تجربه كرده است و اين در حاليست كه بدهي هاي دولتي فراوان بر مصر فشار مي آورد. رئيس فدراسيون جهانگردي مصر در اين باره گفته است "من از اين موضوع بسيار ناراحتم، ما به هيچ وجه نمي توانيم سرمايه هاي خارجي جديد و جهانگردان خارجي را به كشورمان جذب كنيم. وضعيت امنيتي در مصر در حال بدتر شدن است." 

وي همچنين خاطر نشان ساخته كه وخامت اوضاع شغل هاي مرتبط با صنعت جهانگردي از زمان آغاز انقلاب مصر در سال 2011 تاكنون در قاهره تا 15 درصد، در ناحيه مجاور ساحل درياي سرخ 50 درصد و در آسوان كمتر از 5 درصد بوده است. 


برچسب ها: گردشگری ، مصر ، ناآرامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار