محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به طراحی «نرم‌افزار گردآوری، مدیریت و تحلیل داده‌های آنژیوپلاستی» شدند.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهندس کامران رخشانی در گفت‌وگو با  ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه نرم افزار CLDC V2.0 در مدیریت و تحلیل داده های آنژیوپلاستی در مراکز درمانی کاربرد دارد گفت: نرم افزار نرم افزار CathLab Data Collection V2.0 دارای نسخه مشابه نبوده و با هدف جمع آوری و نگهداری اطلاعات بیمارانی که در مراکز درمانی تحت آنژیو پلاستی قرار گرفته اند، طراحی و پیاده سازی شده است.

وی در ادامه افزود: گردآوری اطلاعات بیماران و تشکیل دیتابیس جامع در زمینه آنژیوپلاستی، علاوه بر ساده سازی دسترسی به سوابق بیماران و جلوگیری از هدر رفتن اطلاعات، امکان استخراج اطلاعات آماری و علمی ارزشمندی را فراهم می کند و می‌تواند مرجعی مناسب برای تهیه مقالات علمی، تولید علم و مقالات علمی، Case Study ها و گزارش های آماری باشد.

رخشانی با تاکید بر این که نرم افزار CLDC V2.0 با استفاده از تجربه موفق برنامه CLDC V1.0 و اصلاح ساختار و ایجاد امکانات جدید در آن ، به عنوان نرم‌افزاری قدرتمند در زمینه بانک اطلاعاتی بیماران قلب و عروق، مطرح شده است، یادآور شد: طراحی فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات در این نرم افزار، با توجه به استاندارد های تعریف شده در American Heart Association، فرم های European Heart Survey و همچنین نظرات متخصصان اینترونشنیست مجرب به عنوان مشاور در ایجاد برنامه CLDC انجام شده است.

وی در خصوص ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار CLDC V2.0 گفت: قابلیت استفاده روی شبکه و کامپیوتر شخصی، سادگی محیط برنامه برای کاربران، جامعیت اطلاعات قابل ثبت در فرم های برنامه، قابلیت ثبت اطلاعات انواع مختلف پروسیجر های Coronary و Peripheral ( قلبی و محیطی)، قابلیت ضمیمه کردن فیلم آنژیوگرافی و سایر مستندات به پرونده بیماران، قابلیت Import و Export کردن اطلاعات در برنامه، امکان ارائه گزارش قابل چاپ پروسیجر در فرمت های مختلف از جمله Word Document و PDF و همچنین امکان استفاده از گزارش های آماده برنامه و توانایی EXPORT کردن اطلاعات به منظور آنالیز داده در برنامه های Excel و SPSS از ویژگی های کار با این نرم افزار است.

رخشانی گفت: این نرم افزار توسط‌ مرکز تحقیقاتی آندوواسکولار اینترونشن و انجمن آترواسکلروز ایران مورد تایید قرار گرفته است. /م

منبع: خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.