رئیس سازمان حج و زیارت از تأمین ارز ۲۶۰۰ تومانی برای زائران عمره مفرده خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  حجت‌الاسلام سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره تأمین واکسن مننژیت زائران عمره گفت: موضوع واکسن مننژیت حجاج در اختیار مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت است.

وی گفت: قراردادی را با این مرکز بسته‌ایم که تمامی کارهای مورد نیاز در این زمینه باید انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: موضوع تهیه و تأمین واکسن مننژیت به صورت کامل به مرکز پزشکی حج و زیارت منتقل شده است.

مشاور رئیس جمهور در ادامه درباره تأمین ارز حجاج و زائران عمره مفرده گفت: چند روز گذشته با رئیس جمهور جلسه‌ای در ارتباط با ارز عمره مفرده و حج برگزار کرده‌ایم که دستوراتی هم داده شد.

موسوی با بیان اینکه محدودیت‌ها در مباحثه با طرف عربستانی برطرف شده است، تصریح کرد: بر این اساس اعزام زائران به عمره و حج به امکانات کشور و توسعه حرمین بستگی دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: هر چقدر ارز، هواپیمایی و امکانات در اختیار ما باشد، زائران بیشتری را برای عمره مفرده اعزام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور نیز دستورات لازم را به بانک مرکزی داده است و ما نیز 3روز گذشته هم با بانک مرکزی جلسه‌ای را در همین زمینه برگزار کرده‌ایم و بنا شد که ارز عمره ما را تأمین کنند.

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی این ارز تأمین خواهد شد گفت: به دلیل اینکه از زمان برگزاری جلسه چند روزی می‌گذرد بانک مرکزی قول مساعد را در این زمینه داده است و اگر تا هفته آینده مقداری ارز به ما بدهند هم خوب است.

موسوی افزود: با این حال دستور رئیس جمهور داده شده و بانک مرکزی هم گفته است برای تأمین ارز زائران مشکلی نداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارز زائران، ارز 2600 تومانی خواهد بود.

برچسب ها: حج ، ارز ، زائر ، وبگردی ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.