آمريکا با بستن دفتر پيگيري بستن بازداشتگاه گوانتانامو همچنان بر ادامه فعاليت اين بازداشتگاه اصرار مي کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ وزارت خارجه آمريکا در اقدامي که نشان دهنده بي توجهي اين کشور به درخواست هاي بين المللي براي بستن زندان نظامي گوانتانامو است، دفتري را که از چهار سال پيش در خصوص بستن اين زندان فعاليت مي کرد، تعطيل کرد. اين تصميم بار ديگر کذب ادعاها و وعده هاي باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور را نشان مي دهد که در اوايل دوره اول رياست جمهوري خود تاکيد کرد به صورت جدي براي بستن اين زندان که بدترين شکنجه هاي رواني و جسمي در آن اتفاق افتاده است تلاش مي کند. 
در ادامه گزارش آمده است: يکصد و هفتاد و يک نفر در اين زندان بازداشت شده اند که بسياري از آنها به داشتن ارتباط با جنبش طالبان افغانستان يا شبکه القاعده مظنون هستند و فقط پنج تن از آنها در دادگاه نظامي در اين بازداشتگاه محکوم شده اند و جدا از بقيه بازداشت شدگان نگهداري مي شوند. بقيه افراد نيز بدون آنکه اتهام مشخصي عليه آنها وجود داشته باشد در آنجا بازداشت شده اند. 
گزارشگر ادامه داد: آگاهان معتقدند اصرار آمريکا بر ادامه فعاليت بازداشتگاه گوانتانامو در واقع نشان دهنده يک بازي است که سازمان اطلاعات اين کشور آن را اداره مي کند و از اين طريق قصد دارد تروريست ها را جمع و به صورت گروهي به کشورهاي ديگر اعزام کند تا در آنجا دست به اقدامات تروريستي بزنند و بدين ترتيب بازداشتگاه گوانتانامو به منزله اتاق عمليات مرتبط با شبکه القاعده باشد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار