استاندار خراسان رضوی از بهره‌برداری از یک‌هزار و 206 طرح همزمان با ایام الله دهه فجر در این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد‌حسین فروزان‌مهر با اشاره به برکات سرشار مادی و معنوی استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی،گفت: این تعداد طرح با اعتباری بیش از بر 8 هزار میلیارد و 105 میلیون ریال در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله و همزمان با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب، عملیات اجرایی تعداد بیشماری پروژه در سطح کشور آغاز شده و طرح‌های متعددی به تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد، افزود: امسال در خراسان رضوی با حمایت‌های همه جانبه دولت و همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های قابل ملاحظه‌ای به لحاظ کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف افتتاح شده و عموم مردم از فواید آن، بهره‌مند خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: از مجموع پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان در دهه فجر امسال، 17 درصد از ردیف بودجه ملی، 12 درصد استانی، 11 درصد ملی – استانی، 29 درصد منابع داخلی و 30 درصد از محل تسهیلات بانکی و اعتباری، تامین اعتبار شده است.

فروزان‌مهر تصریح کرد: از مجموع یک‌هزار و 206 پروژه تکمیل شده در استان، 33 پروژه آموزشی، 230 پروژه زیربنایی،320 پروژه خدماتی، 58 پروژه بهداشت و درمان، 45 پروژه فرهنگی، 112 پروژه صنعتی، 280 پروژه عمران شهری و 128 پروژه در سایر زمینه‌ها است.

وی در باره مهم‌ترین پروژه‌های آماده افتتاح امسال، گفت: اجرای تاسیسات زیربنایی در 9 شهرک صنعتی استان با صرف اعتباری بالغ بر 73 میلیارد و 678 میلیون ریال، اجرای طرح‌های آبرسانی، توسعه شبکه آب شرب، احداث مخازن و خطوط جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای استان و مشهد با صرف اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 266 میلیارد و 36 میلیون ریال، از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی استان و اجرای هر چه مطلوبتر طرح‌های کشاورزی گفت: در این حوزه پروژه‌هایی شامل احیای قنوات، لوله‌گذاری، استخر ذخیره آب، آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد و 794 میلیون ریال و اجرای عملیات آبخیزداری و کنترل سیلاب در 18 شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر 22 میلیارد و 953 میلیون ریال به اجرا درآمده است./ب.

برچسب ها: بهره ، برداری ، همزمان ، دهه ، فجر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.