معاون آموزشی متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 1200 هنرستان به سیستم آموزشی کشور افزوده شده است.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال بیش از 1200 هنرستان به هنرستان های کشور افزوده شده و شاهد رشد 22 درصدی حضور در هنرستان ها هستیم.

وی ادامه داد: در سیستم هدایت تحصیلی بعد از اینکه دانش آموزان سال اول دبیرستان نظام فعلی را پشت سر گذاشته به یکی از رشته ها بر اساس شاخص هدایت می شوند و با علاقه مندی و شناخت و آینده شغلی به رشته کار و دانش یا فنی و حرفه ای وارد خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی رشته ها را منحصر به فرد در برخی از روستاها داریم مثلا رشته های دریایی در شمال و جنوب وجود دارد که زمینه حضور دانش آموزان در این رشته ها کم تر است.

سحرخیز گفت: برای سال تحصیلی آینده شرایط جدیدی در خصوص هدایت در رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش باز تعریف می شود تا دانش آموزان که به سمت فنی و حرفه ای و کار و دانش گرایش دارند به هنرستان گرایش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در نظام جدید متوسط هدایت تحصیلی به راهنمایی می آید تا در فرصتی 2 ماهه نظام جدید هدایت تحصیلی را برای اول راهنمایی تعریف کنند.

معاون آموزش متوسطه گفت: باید آموزش ها در دوره متوسطه متناسب با بازار و اشتغال باشد و اقتصاد مبتنی بر دانش این تفکر را دارد تا دانش آموزی که در آموزش و پرورش دیپلم دریافت می کند زمینه اولیه را برای ورود به شغل داشته باشد و هنرجویان نیز نگران ورود به دانشگاه نباشند.

وی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک باید دانشگاه های دولتی و غیر دولتی راه را برای تحصیل هنرجویان آماده کنند./ز

برچسب ها: روستا ، شغل ، هنرستان ، دبیرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار