علی رغم تصویب قانون ارتقاء بهره وری و اثر بخشی این قانون در بالا بردن کیفیت خدمات درمانی بخش خصوصی و تامین اجتماعی از اجرای این قانون سرباز می زنند.

دکتر میرزابیگی، رئیس نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  قانون ارتقاء بهره وری بالینی در مراکز دولتی به صورت نیمه کاره اجرا می شود، به گونه ای که این قانون شامل 4 بند است اما 2 بند آن بیشتر اجرایی نشده است.

وی افزود: در این قانون کاهش ساعت کار و افزایش ضریب حقوق اعمال شده است اما نه تنها ساعات اضافه کار کاهش نیافته است بلکه بخش دوم یعنی افزایش ضریب حقوق هم به اجرا درنیامده است.

وی با بیان این که در بسیاری از بیمارستان ها حق معوقات یک ساله پرستاران پرداخت نشده است خاطر نشان کرد: برای اجرای این قانون دانشگاه ها باید 4 بند آن را اجرا کند.

وی تاکید کرد: تاکنون بخش خصوصی و تامین اجتماعی از اجرای قانون ارتقاء بهره وری سرباز زده اند.لذا برای اجرایی شدن این قانون باید از طریق قضایی وارد عمل شد.

وی افزود: این قانون در جهت افزایش خدمات به بیماران تصویب شده است و بیشترین سود آن به بیماران می رسد لذا از اين پس با کمک نیروهای قضایی تمامی مراکز باید این قانون را اجرایی کنند./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار