ب
ه گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ در سال ۲۰۱۲
فروش رنو در بازارهای کشورهای خاورمیانه با افزایش ۱۰ درصدی به ۱۱۶ هزار و
۹۵۲ دستگاه رسید. سهم خاورمیانه از کل بازار جهانی رنو در سال ۲۰۱۲ میلادی
به ۴.۴ درصد رسید. رقمی که در سال ۲۰۱۱ معادل ۳.۵ درصد بود. همچنین فروش
برند رنو در بازار کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در سال قبل با افزایش ۲۷
درصدی بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۲ دستگاه شد.
ژیل نورماند، رییس بخش آسیا و
اقیانوسیه رنو در این باره گفت: ما قصد داریم به صورت ویژه روی توسعه
بازار محصولات خود در منطقه خاورمیانه برنامهریزی کنیم. به گفته وی بازار
آسیا و اقیانوسیه سهمی ۵۰ درصدی در کل بازار جهانی خودرو دارند.
وی افزود: بازار خودروی خاورمیانه بسیار پویا بوده و پتانسیلهای زیادی برای رنو دارد.
در
همین حال پیمان کارگر، مدیر منطقه خاورمیانه رنو هم گفت: موقعیت فعلی دفتر
منطقهای ما راهی را برای افزایش سهم در بازار کشورهای عرب حاشیه خلیج
فارس از ۰.۲ درصد در سال ۲۰۱۰ به یک درصد در سال ۲۰۱۲ نشان داده است.
وی افزود: این نخستین چالش ما برای تثبیت موقعیتمان و رشد پایدار در این منطقه بود. حالا ما باید به سهمی بالاتر از یک درصد برسیم.
وی
خاطرنشان کرد: ما سازمان خود را برای حضور گسترده در بازار ۱۲ کشور
خاورمیانه تجدید ساختار میکنیم تا بتوانیم فرصتهای جدیدی را بدست آوریم.
عربین
گازت نیز گزارش داد که از ابتدای فوریه در سال جاری میلادی رنو اعلام کرده
است که قصد دارد مدیریت فعالیتهای خود را در ۱۲ کشور منطقه خاورمیانه با
محوریت دفتر دوبی متمرکز کند.
در طی سال های گذشته خاورمیانه یکی از
بازارهای رو به توسعه برای چندین برند جهانی از جمله آئودی، بی.ام.و و
هیوندای بوده است. رنو هماکنون در ایران با همکاری ایران خودرو و پارس
خودرو، خودروی تندر ۹۰ را تولید میکند.
رنو، دومین خودروساز بزرگ
فرانسه در حالی برای حضور گسترده در بازار خاورمیانه برنامهریزی کرده که
این شرکت به همراه دیگر خودروساز فرانسه یعنی پژو در سال ۲۰۱۲ میلادی با
کاهش شدید فروش مواجه شدند و اعلام کردند که چند هزار نفر از کارگران خود
را اخراج میکنند.