رييس جمهور با تأكيد بر هوشياري ملت‌ها در برابر طراحي‌هاي دشمنان در جهت ايجاد درگيري و اختلاف و برهم زدن اوضاع كشورهاي منطقه، خاطر نشان كرد: انسجام، همدلي، يكپارچگي و توجه به حقوق متعارف مردم بهترين راه مقابله با توطئه دشمنان است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (سه‌شنبه) در ديدار سيد عمار حكيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق با اشاره به اينكه بحران‌هاي موجود در منطقه را نبايد جداي از طراحي‌هاي غرب تفسير كرد، گفت: مستكبران بارها اعلام كردند كه به دنبال ايجاد خاورميانه بزرگ هستند و هدف آنها تنها نجات صهيونيست‌ها و تسلط دوباره بر منطقه بوده و بحران‌ موجود به خاطر همين موضوع است.

رييس‌جمهور با تأكيد بر لزوم يكپارچگي و وحدت ميان تمام طوايف و گروه‌هاي عراقي و هوشياري مردم عراق در برابر توطئه دشمنان اظهار داشت: امروز دشمنان با تفرقه‌افكني و تشديد اختلافات داخلي كشورهاي منطقه به دنبال اجراي تقشه‌هاي سلطه‌گرانه خود بدون پرداخت هيچ‌گونه هزينه‌اي هستند و ملت‌ها بايد با هوشياري توطئه مستكبران را خنثي كنند.

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دولت‌ها بايد به گونه‌اي عمل كنند كه پشتيبان همه مردم بوده و خود حقوق آنان را مطالبه كنند، تصريح كرد: حكومت بايد پرچمدار دفاع از حقوق و سعادت همه مردم باشد و نبايد هيچ تفاوتي ميان قوميت‌ها و گروه‌هاي مختلف مردم قائل بود.

 احمدي‌نژاد همچنين با تبريك ولادت با سعادت پيامبر بزرگ اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: پيامبر اسلام(ص) به واسطه مهرباني خود جاذبه‌هاي گسترده‌اي در بر داشت و امروز همه بايد در جهت اجراي عدالت، احقاق حق مردم و گسترش مهرباني و معرفي موعود و امام عصر(عج) تلاش كنيم و اين تنها راه نجات بشريت است.

سيد عمار حكيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق نيز در اين ديدار ضمن تبريك ميلاد پيامبر اكرم(ص) و امام صادق(ع) گزارشي از اوضاع داخلي عراق و محورهاي عملكرد مجلس اعلاي عراق ارائه كرد.

وي با بيان اينكه مستكبران قصد دارند تا با ايجاد اختلاف و درگيري‌هاي قومي و مذهبي بهره‌برداري‌هاي مغرضانه خود را در عراق به انجام برسانند، بر لزوم حفظ آرامش، تعامل و همدلي ميان همه گروه‌ها و احقاق حقوق مشروع مردم در اين كشور تاكيد كرد.
انتهای پیام/س2
برچسب ها: احمدی نژاد ، دولت ، عراق ، حکیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار