دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا با پیش بینی وقوع « انقلاب » در عربستان درباره سقوط رژیم آل سعود و به خطر افتادن منافع آمریکا در عربستان و منطقه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار فلسطین ؛ بروس ریدل که مدیر عالی امور خاور نزدیک و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکاست در یادداشتی به باراک اوباما که دربرگیرنده مجموعه ای از توصیه ها درباره امکان سقوط نظام عربستان است نوشت« سرنگونی خانواده سلطنتی در عربستان به یک امر احتمالی تبدیل شده است ».

ریدل گفت حوادث جهان عرب باعث شده است وقوع انقلاب در عربستان که احتمالش نمی رفت به یک امر ممکن تبدیل شود .این مقام آمریکایی پیش بینی کرده است انقلاب در عربستان در دوره کنونی باراک اوباما به وقوع بپیوندد.

ریدل گفت نظام عربستان آخرین نظام پادشاهی مطلق است .وی عبد الله بن عبد العزیز پادشاه عربستان را به لویی چهاردهم پادشاه فرانسه تشبیه کرد که همانند پادشاه عربستان قدرت مطلق داشت.ریدل گفت تغییرات ریشه ای در عربستان برای منافع آمریکا در همه زمینه ها فاجعه آمیز خواهد بود و به موقعیت واشنگتن در منطقه به شدت ضربه خواهد زد.

ریدل به اوباما پیشنهاد کرده است بهترین ابزارهای اطلاعاتی ممکن برای پایش بحران آینده در عربستان و تلاش برای رویارویی با آن را فراهم کند.وی تصریح کرد آنچه باعث می شود بر احتمال انقلاب در عربستان افزوده شود رویارویی این کشور با چالشهای جمعیتی است که باعث انقلاب در مصر و یمن شده است و این چالشها نیز ، فعالان جوان و افزایش نرخ بیکاری و مشکل تبعیض بین زنان و مردان و اختلافات قدیمی منطقه ای است.


                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار