رئيس سازمان بازرسي كل كشور پيام انقلاب اسلامي را معطوف به رهبري جامعه توسط صالحان ارزيابي كرد و گفت: در جمهوري اسلامي ايران همه چيز با رأي و نظر مردم مشخص مي‌شود، ولي مردم بايد طبق دستور خداوند كساني را براي رهبري جامعه خود انتخاب كنند كه عالم‌ترين، عادل‌ترين، آگاه‌ترين و متقي‌ترين مسلمانان باشند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي، رئيس سازمان بازرسي كل كشور در سفر يك روزه خود به استان قزوين، در جشن ميلاد پيامبر اسلام(ص) در مسجد اعظم شهر الوند شركت كرد و با تبريك ايام خجسته ميلاد حضرت محمد مصطفي(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: «ما اعتقاد داريم كه عزت و شرافت واقعي براي خداوند، پيامبر خدا و مؤمنين به دين مبين اسلام است. چرا كه ادعاي اسلام اين است كه اگر انسان‌ها به اسلام حقيقي ايمان بياورند، زندگي آن‌ها آباد خواهد شد و آنان در نشاط خواهند زيست.»

وي با طرح اين پرسش كه چرا روزگار كنوني امت اسلامي تطابقي با ادعاي اسلام ندارد گفت:«وجود اين همه ظلم، درماندگي و فقر در عالم اسلامي به ما اين هشدار را مي‌دهد كه بايد به آموزه‌هاي راستين اسلام بازگرديم.» پورمحمدي با تأكيد بر اين نكته كه ادعاي جمهوري اسلامي اين است كه بايد اسلام در جامعه حاكم باشد افزود: «نمي‌توانيم بگوييم كه ما مسلمان هستيم، ولي نيازي به احكام اسلامي در جامعه خويش نداريم. حرف جمهوري اسلامي اين است كه بايد اسلام در جامعه حاكم باشد.»

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي پيام انقلاب اسلامي را معطوف به رهبري جامعه توسط صالحان ارزيابي كرد و گفت: «در جمهوري اسلامي ايران همه چيز با رأي و نظر مردم مشخص مي‌شود، ولي مردم بايد طبق دستور خداوند كساني را براي رهبري جامعه خود انتخاب كنند كه عالم‌ترين، عادل‌ترين، آگاه‌ترين و متقي‌ترين مسلمانان باشند. دنياي غرب و جبهه استكبار نيز دقيقاً بر سر همين مسئله با ما دشمني دارد.»

وي با اشاره به اين نكته كه از ديدگاه اسلام و انقلاب اسلامي، غرب ظالم و بدكاره است و بر حق نيست افزود: «جمهوري اسلامي با صداي بلند مي‌گويد كه غرب شايسته اين نيست كه الگوي كشورها باشد، چرا كه بد كاره و ظالم است.»

وي در ادامه گفت: «ما مي‌خواهيم پيرو پيامبر اسلام باشيم و بر همين اساس مي‌خواهيم خوبان و شايستگان بر جامعه حكومت كنند. رمز موفقيت ما نيز در همين نكته نهفته است كه در جامعه ما قرار بر اين گذاشته شده است كه باتقواترين‌ها حكومت كنند.»

پورمحمدي رهبري امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) را در سي و سه سال گذشته مصداق بارز حكومت باتقواترين‌ها در جامعه بشري دانست و افزود: «دشمن بر سر اين آرمان ما كوتاه نخواهد آمد و با ما سر دشمني و نزاع دارد، اما فشار دشمنان نبايد باعث شود كه از مسير پيامبر اسلام منحرف شويم.»

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيت‌ها و منابع كشور، وضع كنوني اداره امور كشور را نا مطلوب دانست و گفت: «مردم ما با وجود گراني‌ها و بيكاري‌ها، صبورانه منتظر حل معضلات هستند و بر مسئولين واجب است تا با تصميم گيري عاقلانه، پاسخ اعتماد مردم را بدهند.»

وي وجود نازنين پيامبر اسلام را مايه هدايت و رستگاري جامعه بشري دانست و افزود: «اگر ما دين را به خوبي بشناسيم و خدا را شكر گوييم كه از نعمت رهبري در جامعه خويش برخورداريم، قطعاً توفيق و رستگاري از آن ماست.»

پورمحمدي با ذكر حديثي از حضرت محمد مصطفي(ص) كه در آن بر توجه همزمان به علم، عمل و عقل تأكيد شده بود گفت: «در معارف اسلامي هر كجا ايمان آمده است، بلافاصله پس از آن عمل نيز آمده است. اسلام ديني است كه پيامبر آن دست پينه بسته كارگران را مي‌بوسد و آن را مصون از آتش جهنم مي‌داند. اما در كنار علم و عمل بايد به عقل نيز توجه داشت. چه اينكه پيامبر گرامي اسلام به ما توصيه كرده است كه در امور خود از عقلانيت استفاده كنيم»

وي با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور اظهار داشت: «اگر امروز در كشورمان با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كنيم، بايد ببينيم اين مشكلات از كجا نشأت مي‌گيرد. آيا عمل با علم همراه بوده است؟ آيا عمل با عقلانيت همراه بوده است؟ خيلي از اوقات در كشور ما اعمال و كارهاي خوبي منطبق بر علم و اصول كارشناسي انجام مي‌گيرد، اما اين عمل ضرورت و اولويت ندارد، پس نتيجه خواهيم گرفت كه منطبق بر عقلانيت عمل نشده است. عقل به ما مي‌گويد در سال توليد ملي، بايد از صنعت و اشتغال‌زايي حمايت كنيم، اگر اين حمايت نشده است بايد بررسي كنيم و ببينيم كه چرا اين‌گونه شده است؟ آيا بي‌توجهي به عمل و كم كاري بوده است؟ آيا به علم و اصول كارشناسي اعتنا نشده است يا اينكه آيا عقلانيت لازم به كار گرفته نشده است؟»

شايان ذكر است رئيس سازمان بازرسي كل كشور در سفر يك روزه خود به استان قزوين با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين نيز ديدار و گفتگو داشت و در پايان سفر خود، در جلسه شوراي قضايي استان قزوين نيز حضور يافت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار