ريیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: مهم ترین فعالیت چشمگیر انجمن علمی مامایی ایران کسب کرسی مشورتی بین المللی در کنفدراسیون بین المللی سلامت مادران و بهداشت باروری است.

دکتر ناهید خداکرمی ريیس انجمن علمی مامایی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن علمی مامایی ایران سال 1380 تاسیس شده است و مجوز خود را از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: فعالیت های این انجمن به طور عمده علمی بوده در زمینه ارتقا علمی اعضای خود تلاش های ویژه ای را مبذول نموده است.

دکتر خداکرمی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های این انجمن، همکاری با واحد های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه ارائه نظرات کارشناسی و تدوین پروتکل های بالینی از جمله پروتکل زایمان طبیعی بوده است.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران تاکید کرد: در پی یازده سال که از تاسیس این انجمن می گذرد کنگره های متعدد بین المللی و ملی برگزار نموده و از کارگاه های ویژه ای در زمینه کلاس های آمادگی دوران بارداری، مشاوره جنسی در رفتارهای پرخطر نیز به صورت مرتب برگزار کرده است و همچنین با سایر دانشگاه های کشور و مراکز دانشگاهی و علمی سایر کشورهای جهان همکاری داشته است و دارای کرسی مشورتی در نهادهای داخلی و بین المللی بوده است.

خداکرمی اظهار داشت: برگزاری کلاس های تربیت مربی آمادگی برای زایمان در سراسر کشور و کسب کرسی مشورتی بین المللی در زمینه سلامت مادران و بهداشت باروری از مهم ترین دستاورد های این انجمن بوده است.

وی اعلام کرد: همچنین در بعد آموزش جامعه با نشریات و رسانه های داخلی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی همکاری نزدیک داشته است و اعضای آن مقالات در داخل و خارج چاپ کرده است./ع2
برچسب ها: سلامت ، ماما ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار