در پی بحران ژئوپلیتیک در مصر و الجزایر و نیز چشم انداز مثبت اقتصاد آمریکا ، بهای نفت خام روز سه شنبه در بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مارس با بیست سنت افزایش ، نود و شش دلار و شصت و چهار سنت داد و ستد شد.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان ماه با دوازده سنت افزایش ، یکصد و سیزده دلار و شصت سنت داد و ستد شد.
به گفته ویکتور شام ، تحلیلگر مسائل نفتی در موسسه آی.اچ.اس. پوروین اند گرتز در سنگاپور ، آمار مثبت رشد اقتصادی آمریکا و تنش های ژئوپلیتیک در مصر و الجزایر باعث افزایش بهای نفت شده است.
روز دوشنبه پنجمین روز پیاپی درگیری های خشونت آمیز در قاهره و پورت سعید مصر بود. جبهه نجات ملی ، اصلی ترین ائتلاف مخالفان در مصر دعوت محمد مرسی ، رئیس جمهور این کشور را برای گفتگوی ملی رد کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات در روز جمعه فراخواند.
در الجزایر نیز ، شامگاه یکشنبه ، چند روز پس از حادثه گروگانگیری در تاسیسات گازی ان أمیناس ، شورشیان به یک خط لوله گاز در منطقه جباهیه ، در یکصد و بیست و پنج کیلومتری جنوب شرقی الجزایر ، حمله کردند که در این حمله دو نگهبان کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.
الجزایر یکی از تولید کنندگان مهم انرژی در منطقه شمال افریقا است و این در حالی است که مصر کشور کلیدی برای نقل و انتقال و تامین نفت منطقه به شمار می رود.
از جنبه اقتصادی نیز ، آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است ، به تازگی شاخص های اقتصادی مثبتی منتشر کرده که آخرین مورد آن درخصوص سفارش کالاهای بادوام است. این شاخص ، که سطح سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی را در ابزار تولید آنها نشان می دهد ، در ماه دسامبر نسبت به ماه قبلی چهار و شش دهم درصد افزایش داشت که بیشتر از پیش بینی تحلیلگران بود.
روز دوشنبه در بازار نیویورک ، هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مارس با پنجاه و شش سنت افزایش ، نود و شش دلار و چهل و چهار سنت معامله شد.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در همان ماه ، با بیست سنت افزایش ، یکصد و سیزده دلار و چهل و هشت سنت داد و ستد شد.




برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، آسیا ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار