رئیس سابق کمیته شیرجه گفت: متأسفانه برخی ها به دنبال نرده بانی برای رسیدن به مقاصدشان هستند و همین امر باعث شده تا این رشته به نابودی کشیده شود.

امید حیدرپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه درحال حاضر شیرجه در شرایط خوبی قرار ندارد و با وجود اینکه چند سالی است در این رشته فعالیت می کنم اما گوش شنوایی برای بهتر شدن شرایط موجود وجود ندارد.

رئيس سابق کميته شيرجه کشورمان گفت: در زمان حضورم در فدراسیون به عنوان ریاست کمیته، تصمیم گرفتم تا مشکل کمیته را در شیرجه برطرف کنیم و به همین دلیل این رشته را در استان ها فعال کردیم و موفق شدیم نخبه های زیادی را شناسایی و پرورش دهیم به طوریکه با گسترده شدن این طرح ما توانستیم در استان مرکزی 4 هزار شیرجه رو را گزینش کنیم و همچنین در این طرح تعدادی نیز، از مدارس شناسایی شدند.

وی گفت: در مدت اجرای این طرح شیرجه روهای زیادی در استان ها فعالیت خود را آغاز کردند به طوریکه ما شاهد کمبود قابل قبول ورزشکاران استان های مرکزی، کرمانشاه و قزوین بودیم.

حیدرپور افزود: در آن زمان هدف اصلی ما کشف نخبه های شیرجه سراسر کشور و همچنین برطرف کردن مشکل کمیته بود اما متأسفانه در حال حاضر به دلیل بی برنامگی تمام این زحمات به هدر رفت و نه تنها در حال حاضر مشکلات کمیته به قوت خود باقی است بلکه کیفیت شیرجه نیز پائین آمده است.

*برگزاری کلاس های مربیگری و داوری تعطیل شد!

وی تصریح کرد: همچنین درآن زمان یکی از برنامه های اصلی کمیته بحث برگزاری کلاس های داوری و مربیگری بود که متأسفانه درحال حاضر هیچ کلاسی برگزار نمی شود و این امر نشان می دهد که شیرجه از رونق گذشته خود افتاده است.

حيدرپور خاطرنشان کرد: متأسفانه شرایط به گونه ای رقم خورده که باعث نابودی شیرجه شده است و با توجه به چند سال گذشته ما با کمترین امکانات سطح این رشته را ارتقا دادیم، از دست دادن موقعیت گذشته برایمان قابل هضم نیست و از این وضع بسیار گله مندم.

رئیس سابق کمیته شیرجه اظهار داشت: طی مدت فعالیتم در فدراسیون، روسای زیادی به روی صندلی فدراسیون نشستند و این امر نشان می دهد که این پست ها ماندنی نیستند اما چیزی که فراموش شده بحث عدم تداوم برنامه ها است اما متأسفانه ما شاهد این بودیم که برنامه ها متوقف شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هدف ما ارتقا هرچه بیشتر شیرجه بود به همین دلیل ما کلاس مربیگری بین المللی را میزبانی کردیم تا دانش جهانی را به مربیان و داوران ایرانی انتقال دهیم اما متأسفانه با توجه به اینکه در این مدت فعالیتی صورت نگرفته تمام این برنامه ها از رونق خود افتاد و این نشان می دهد در این چند ساله اخير اقدامی در جهت پیگیری روند رو به رشد شیرجه صورت نگرفته است.

*تمام زحماتمان بر باد رفت

رئيس سابق کميته شيرجه درخصوص برگزاری رقابت های لیگ برتر شیرجه اظهار داشت: در ابتدا رقابت های لیگ برتر شیرجه باشگاه های کشور را با حضور 8 تیم استارت زدیم و با برگزاری جلسات متعددی به دنبال برگزاری مسابقاتی درسطح بالا بودیم و در این خصوص زحمات زیادی کشیدیم اما متأسفانه در حال حاضر به دلیل شرایط موجود نه تنها تعداد تیم ها بسیار کاهش یافته است بلکه مسابقات درسطح بسیار پائینی برگزار می شود و تنها 3 تیم حاضر می شوند در این مسابقات حضور پیدا کنند.

حیدرپور گفت: متأسفانه برخی ها خودمحور عمل می کنند و به دنبال نرده بانی برای رسیدن به اهداف اشتباه خود هستند که اين موضوع اين رشته را به نابودي مي کشاند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار