كتاب‌هاي "مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة" و "فقه الوفاق" در حاشیه اختتاميه بيست و ششمين كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در مراسم اختتامیه بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از دو اثر ارزشمند تقريبي با نام‌هاي "مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة" و "فقه الوفاق" با حضور آيت‌الله ري‌شهري و دكتر علي لاريجاني رونمايي شد.

حجة الاسلام و المسلمين كاظم طباطبايي از مولفان كتاب "مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة" طي سخناني در مراسم رونمایی از اين كتاب گفت: كتاب مدارك اهل سنت تلاش جدي در مسير وحدت و تقريب مذاهب اسلامي است.

وي با بيان اينكه ما در ميان آثار عالمان شيعه كتاب ارزشمندي در 30 مجلد و با عنوان "وسائل الشیعة فی تحصیل مسائل الشریعة" داريم كه قريب به 10 هزار عنوان فرعي و 30 هزار حديث را در بردارد، ادامه داد: كتاب جديد در نظر دارد احاديث اهل سنت و عالمان دو صده اخير هجري در اقوال مذاهب چهارگانه را مطابق با فروعات وسايل الشيعه و از 200 عنوان كتاب جمع‌آوري كند.
 
وي ادامه داد: اين كتاب كه توسط پژوهشگران دارالحديث قم جمع‌آوري شده است، مجموعه اي 50 جلدي از مجموعه احاديث مشترك فقها را دربردارد.

طباطبايي با بيان اينكه در اين كتاب تنها از احاديث مشترك اهل سنت و شيعه استفاده نشده است و موارد اختلافي هم در آن ذكر شده، تصریح کرد: اين مجموعه در صورت اتمام، مي تواند در كاهش اختلاف‌ها و تنش‌هاي مذهبي از منظر فقهي تأثيرگذار باشد.

فقه‌الوفاق به قلم  "طه نجف" دومين اثري بود كه در اين مراسم رونمايي شد، وی در ارتباط با اين كتاب گفت: فقه‌الوفاق به اختلاف‌هاي فقهي در چارچوب دليل و برهان و براساس مذاهب مختلف مي‌پردازد.

گفتنی است در بخشی از این مراسم شعرای برجسته کشورمان از جمله دکتر حداد عادل به ایراد ابیاتی از قصاید خود در ارتباط با این کنفرانس پرداختند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار