نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد هواپیمای اف شانزده این کشور که دوشنبه پس از پرواز از پایگاهی در ایتالیا، ناپدید شد، احتمالا طی یک عملیات آموزشی بر فراز دریای آدریاتیک سقوط کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، به گفته نیروی هوایی امریکا، از سرنوشت خلبان هواپیما اطلاعی در دست نیست. این هواپیما مدتی پس از برخاستن از پایگاه هوایی آویانو در شمال ایتالیا، ارتباط خود را با برج مراقبت پایگاه از دست داد. نیروی گارد ساحلی ایتالیا همراه با نیروی هوایی آمریکا تمام طول شب را در بخش هایی از دریای آدریاتیک به جستجوی لاشه هواپیما پرداختند. گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد به علت شرایط بسیار نامساعد جوی و بارش شدید برف و باران، میدان دید در آن منطقه بسیار محدود بود ولی یک لکه نفتی کوچک در سطح آب دریا پیدا شد که می تواند مربوط به سوخت هواپیما باشد.

نیروی هوایی آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد این هواپیما با یک خلبان در حال اجرای یک ماموریت آموزشی بر فراز دریای آدریاتیک بود که ارتباطش در ساعت بیست به وقت محلی با برج مراقبت قطع شد و اکنون از سرنوشت خلبان اطلاعی در دست نیست.

یک بالگرد، چهار قایق تندرو گارد ساحلی ایتالیا و چهار کشتی غیرنظامی منطقه ای از دریای آدریاتیک واقع در شانزده کیلومتری چرویا Cervia را جستجو می کنند. غواصان گارد ساحلی ایتالیا نیز با روشن شدن هوا وارد عمل خواهند شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار