نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: كشورهاي اسلامي نه تنها در زمینه نظامی بلکه در تمامي عرصه‌ها باید قوای خود را تجمیع کنند تا به قدرت اول و بلامنازع دنیا مبدل شوند.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد ایران برای تشکیل سازمان نظامی- دفاعي متشکل از کشورهای اسلامی گفت: این پیشنهاد انقلابی و کارساز جلوه‌ای از بسیج جهانی یکصد میلیونی است که امام خمینی(ره) نیز به آن اشاره کرده بودند چرا كه ظرفیتی بسیار بزرگ و قوی در جهان اسلام وجود دارد.

وي افزود: قرار نیست دنیا به صورت یک‌سویه و یک‌قطبی اداره شود و اين سازمان به عنوان يك قدرت می‌تواند در شکل‌گیری نظام نوین جهانی نقش ویژه ایفا کند.

حقيقت‌پور تصریح کرد: جامعه اسلامی حدود ۵۰ کشور مسلمان دارد که نه فقط در زمینه نظامی بلکه در تمام عرصه‌ها باید قوای خود را تجمیع کنند و در این صورت از توان بالای اقتصادی، قدرت علمی و قدرت نیروی انسانی برخوردار خواهد بود.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: غرب و آمریکا به دنبال این هستند که با فتنه قومی و مذهبی و درگیری شیعه و سنی یا ایجاد سایر تنش‌ها اجازه همگرایی را به جهان اسلام ندهند ولی اگر ما بتوانیم این همگرایی را ایجاد کنیم به طور قطع قدرت اول و بلامنازع دنیا خواهیم بود.

حقيقت‌پور در پايان با اشاره به سناریوی ایران‌هراسی در دنیا اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند در جهان اسلام بین شیعه و سنی واگرایی ایجاد کنند در صورتی که ایران می‌تواند کانونی برای آرامش و ایجاد وحدت در منطقه باشد.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار